تشکیل باند «موبایل قاپ» بعد از آزادی از زندان

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ، اعضای باند سارقان موبایل قاپ را شناسایی و دستگیر کردند.

کد مطلب: ۱۷۸۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در 21 شهریورماه امسال، فردی با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان به مأموران اعلام کرد که گوشی تلفن همراهش توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت و به شیوه "قاپیدن" سرقت شده است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "موبایل قاپی" و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخت پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان 17 شهریور - به سمت میدان خراسان در حال تردد بودم که یک نفر جوان حدودا 20 الی 25 ساله اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه از دستم کرد و به همراه یک موتورسوار، از محل متواری شد. در لحظه‌ای که سارق قصد داشت تا سوار موتورسیکلت شود، توانستم لباس او را بگیرم که ناگهان او چاقوی بزرگی را از زیر لباسش خارج و ضربه ای را به سمت من پرتاب کرد که چاقو دقیقا از مقابل صورتم رد شد.
همزمان با تشکیل پرونده اولیه در خصوص سرقت گوشی تلفن همراه در خیابان 17 شهریور ، پرونده مشابه دیگر به اداره هجدهم ارجاع شد که طی آن سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پالس اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان در مقابل شعبه بانکی کرده بودند.

مالباخته جدید پس از حضور در اداره هجدهم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان فردوسی، مقابل شعبه بانک چهارراه کوشک در حال مکالمه با تلفن همراه بودم که ناگهان جوانی گوشی را از دستم قاپید و به سرعت سوار یک دستگاه موتورسیکلت شد و همراه موتورسوار و در خلاف جهت خیابان از محل فرار کرد که با توجه به اظهارات مالباخته، تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک شعبه چهارراه کوشک مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و کاراگاهان موفق به شناسایی تصویر سارق در لحظه سرقت شدند. با توجه به چهره نگاری انجام شده از اولین مالباخته و احتمال ارتکاب سرقت توسط یک نفر ، از این شخص برای شناسایی تصویر سارق دعوت به عمل آمد و او نیز پس از حضور در اداره هجدهم و مشاهده صحنه سرقت ، تصویر سارق را مورد شناسایی قرار داد.
با توجه به شناسایی سارق توسط دو نفر از مالباختگان، بلافاصله بانک اطلاعات مجرمین سابقه‌دار مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا متهم سابقه‌دار اداره هجدهم به نام «مجید» 22 ساله که بارها توسط پایگاه‌های پلیس آگاهی تهران به اتهام کیف قاپی دستگیر شده، مورد شناسایی قرار گرفت؛ بررسی سوابق محید نشان داد که وی پس از آخرین دستگیری توسط پایگاه هشتم آگاهی و تحمل دوران زندان، تنها یک ماه قبل از زندان آزاد و مجددا سرقت های خود را آغاز کرده است.
با شناسایی مجید به عنوان یکی از اعضای گروه سارقین گوشی‌های تلفن همراه، مخفیگاه وی در محدوده میدان خراسان شناسایی شد و کارآگاهان پس از اطمینان از حضور متهم ، وی را دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند که با انجام مواجهه حضوری میان متهم و مالباختگان، مجید توسط آنها مورد شناسایی قرار گرفت که در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت شد اما پس از مشاهده صحنه سرقت در مقابل شعبه بانک چهارراه کوشک ، صراحتا به سرقت از مالباختگان و ارتکاب سرقت های مشابه اعتراف کرد .
مجید در اعترافات خود صراحتا به ده‌ها فقره سرقت گوشی تلفن همراه در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق مرکزی اعتراف و عنوان داشت که سرقت‌های خود را توسط تعداد دیگری از مجرمان سابقه دار به نام حسن (20 ساله)، حسین (22 ساله ) محمدرضا (23 ساله)، پدرام (22 ساله) و میثم (23 ساله) انجام و پس از سرقت گوشی های تلفن همراه مدل بالا و گران قیمت ، آنها را به یک سوم قیمت به خریدار گوشی‌های تلفن همراه می فروختند .
با شناسایی دیگر اعضای این گروه از سارقین گوشی های تلفن همراه، هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی انجام و تمامی آنها در چند عملیات مشترک و همزمان ، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار