طرح تفصیلی تمام مناطق شهر تهران بازنگری می‌شود

خبرگزاری پانا: شورایعالی شهرسازی و معماری تصویب کرد تا دو ماه اینده طرح تفصیلی همه مناطق شهر تهران برای انطباق با طرح جامع ، بازنگری شود.

کد مطلب: ۱۷۷۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، در نهمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری در دولت یازدهم ، مغایرت های اساسی طرح تفصیلی تهران با طرح جامع بررسی شد.
قرار شد برای بازنگری طرح جامع شهر تهران ، کمیته‌ای با حضور نمایندگان دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری، شهرداری تهران و وزارت کشور تشکیل شود و پیشنهاد خود را به شورایعالی شهرسازی و معماری ارائه کند.
همچنین از نماینده شورای اسلامی شهر تهران به عنوان مطلع در جلسات دعوت می شود.
شهرداری تهران در این مدت هیچ پروانه ساختمانی که مغایرت با طرح تفصیلی مصوب جاری داشته باشد، حتی اگر پیش از این مصوبه کمیسیون ماده 5 را داشته باشد ، صادر نمی کند.
شورایعالی شهرسازی و معماری تصویب کرد در مورد باغات موضوع این مصوبه نیز هیچگونه پروانه ای صادر نشود.
همچنین با توجه به گزارش های ارائه شده در چند جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری در باره شهرهای تهران ، کرج ، مشهد و دیگر کلان شهرها مقرر شد ، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی به طور مشترک پیش نویس لوایح مورد نیاز را با هدف بازبینی در جهت ایجاد یکپارچگی مدیریت جغرافیایی شهری و تقسیمات کشوری و تبدیل باغات بزرگ مقیاس به پارک های عمومی در کلان شهرها تهیه و نتیجه را تا سه ماه اینده به شورایعالی ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار