وعده بانک مرکزی ترکیه برای تقویت ارزش لیره

خبرگزاری پانا : رییس بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد: این بانک با فروش ارز خارجی به پشتیبانی از لیره ادامه خواهد داد.

کد مطلب: ۱۶۷۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اردم باشچی در سخنانی در آنکارا خاطرنشان کرد: بانک مرکزی سیاست جاری خود را مناسب می‌داند با این‌همه آماده است در صورت لزوم تغییراتی در آن صورت دهد.

وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی برای تشریح سیاست پولی برای سال 2014 حاضر شده بود، گفت: ارزش لیره ترکیه کاهش چشمگیری یافته است. این بانک از طریق مزایده‌های فارکس تا پایان سال روزانه حداقل 450 میلیون دلار خواهد فروخت که مجموعا به سه میلیارد دلار بالغ می‌شود و در ژانویه حداقل 100 میلیون دلار در روز و مجموعا حداقل سه میلیارد دلار تا پایان این ماه می‌فروشد.

اظهارات باشچی بازارهای ترکیه را تقویت کرد و ارزش لیره حدود 0.8 درصد به دنبال این اظهارات صعود کرد و 2.0850 لیره مبادله شد. ارزش لیره سه شنبه به رکورد اندک 2.09885 لیره رسیده بود.

کسری حساب جاری هنگفت، تهدید خروج سرمایه به دلیل تعدیل سیاست‌های محرک مالی بانک مرکزی آمریکا و مشکلات سیاسی از جمله رسوایی اخیر فساد مالی، بر ارزش لیره تاثیر گذاشته و آن را ضعیف کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق قرضه 10 ساله ترکیه از 10.09 درصد در سه شنبه به 9.85 درصد در چهارشنبه کاهش یافت.

رییس بانک مرکزی ترکیه انتظار دارد تورم این کشور از 7.32 درصد در نوامبر به هفت درصد در دسامبر کاهش پیدا کند به این ترتیب تورم سالانه برای سومین سال پیاپی همچنان بالای پنج درصد خواهد بود که سقف تعیین شده از سوی بانک مرکزی برای تورم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار