عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت کنترل نقدینگی و هیجانات بازارارز توسط بانک مرکزی

خبرگزاری پانا : عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت : کنترل نقدینگی ، کنترل نوسان های نرخ ارز و پیشگیری از هیجانات بازار ارز از مواردی است که بانک مرکزی با اجرای درست آن می تواند شرایط مناسب تری را برای واحدهای تولیدی فراهم کند .

کد مطلب: ۱۶۶۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد رضا بهرامن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، تاکید کرد: نوسان قیمت ها و نرخ ها تخریب کننده اقتصاد ایران است و ثبات نرخ ها حتی اگر بالاتر از واقعیت ها باشد به مراتب بهتر از بالارفتن و پایین آمدن است.

وی افزود: کنترل نقدینگی ، کنترل نوسان های نرخ ارز و پیشگیری از هیجانات بازار ارز از مواردی است که بانک مرکزی با اجرای درست آن می تواند شرایط مناسب تری را برای واحدهای تولیدی فراهم کند .

رییس خانه معدن اظهار کرد: کاهش یا افزایش شدید نرخ ارز شوکی است که بخش تولید را با آسیب های جدی وارد میکند و به نظر می رسد در اظهارات مسوولین به این امر توجه می شود .

وی افزود: ثبات نرخ ارز می تواند منابع ریالی واحدهای تولیدی را تامین کند و به همین دلیل عدم نوسانات شدید نرخ ارز می تواند موجب قابلیت پیش بینی برنامه ریزی برای واحدهای تولیدی شود.

بهرامن خاطرنشان کرد: اقتصاد همواره در حال تغییر و تحول است و عرضه وتقاضا منجر به ایجاد تغییر در عرصه اقتصادی شده و این تحولات خود را در قالب تغییر نرخ نشان می‌دهند.

نایب رییس خانه معدن ادامه داد: نرخ ازر نیازمند مدیریت است اما باید برای این مدیریت، محور و اهداف خاصی تعیین شود تا بتوان با استفاده از امکانات و منابع موجود به اهداف تعریف شده دست یافت .


عضو هیات نمایندگان اتاق ایران خاطرنشان کرد: در نخستین گام از مدیریت نرخ ارز لازم است تا تعادل، نشاط، توسعه، رشدصادرات و تولید و کنترل را مد نظر قرار گیرد و اگر این اهداف در تعیین نرخ ارز محقق شد می‌‌توان گفت که اتخاذ شیوه مدیریت ارز صحیح بوده است یا خیر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار