رییس اتاق بازرگانی استان زنجان:

تعداد شرکت‌های خدماتی و بازرگانی باید افزایش یابد

خبرنگاران پانا: رییس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه رسالت اصلی اتاق بازرگانی استان زنجان توجه به توسعه خدماتی و تجاری و بازرگانی است، گفت: در این راستا باید به افزایش تعداد شرکت‌های خدماتی و بازرگانی کمک کنیم

کد مطلب: ۱۶۵۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، ، "غلامحسن جمیلی" در همایش "کارآفرین جوان، تجارت دانش محوری" در اتاق بازرگانی استان، افزود: به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق باعث توسعه استان می‌شود؛ چراکه افراد در کنار هم با روحیات متفاوت می‌توانند نگرش خوبی برای ایجاد فضای کسب و کار داشته باشند.

وی تصریح‌کرد: اولین لازمه ایجاد فضای کسب و کار تغییر ایجاد روحیه کار آفرینی در افراد است.

رییس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: نگرش افراد در برخورد با اتفاقات می‌تواند متفاوت‌تر از حقیقت موجود باشد و در این راستا برای جلوگیری از وقوع اشتباهات باید افراد نگرش‌ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

جمیلی گفت: سازمان اتاق بازرگانی حمایت لازم ازطرح‌های کارآفرینان جوان در حوزه‌های تجاری و صنعتی را دارد .

وی در ادامه یاد آور شد: هر یک از ایده‌های کار آفرینی برای ایجاد حتی یک واحد شغل نیز اهمیت خاص خود را دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: در کشور، استان زنجان پنجمین استان است که خانه صنعت، معدن جوانان را تاسیس کرده است و این خانه فرصت خوبی را برای پرورش مدیران آینده اتاق به وجود می‌آورد.

جمیلی گفت: استان زنجان در کانون 50 درصدی جمعیت کشوری قرار دارد و با هفت استان کشور همسایه بوده و فاصله‌اش با این استان‌ها بسیار کم است بنابراین این استان پتانسیل‌های خوبی برای توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های فراوانی در استان وجود دارد، گفت: در این راستا باید فرصت کارآفرینی به جوانان را داد.

در ادامه این همایش یکی از اعضای اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: امکانات و تجهیراتی که امروز در دانشگاه‌ها است قبلا نبود بنابراین باید دانشجویان از این فرصت‌ها برای پرورش خلاقیت خود استفاده کنند.

"مهدی رنگ‌رنا" تاکید کرد: اطلاعات در دانشگاه‌ها باید به صورت مفهومی در ذهن دانشجویان ایجاد شود و تنها برای نمره گرفتن نباشد؛ چرا که فهم درست از مطالب باعث پرورش افکار و ایده‌ها می‌شود.

وی گفت: نیروی کار ما جوانان و بافکر و باهوش است ولی متخصص نیستند و از نظر تخصصی زیر صفر هستند بنابراین باید این دانشجویان که آینده سازان کشور خواهند بود افرادی متخصص باشند.

عضو اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود ولی متاسفانه این امر مهم در دانشگاه‌های کشور مغفول است، هر چند باید این ارتباط تقویت شود.

"رنگ‌رنا" گفت: باید جوانان از افرادی که در حوزه‌های مختلف موفق هستند الگو برداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار