35میلیارد ریال برای خرید ماشین های کشاورزی صومعه سرا اختصاص یافت

خبرگزاری پانا:مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا از اختصاص 35 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات ماشین های کشاورزی در سال جاری به این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۶۴۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ˈاحمد پادیابˈ روز چهارشنبه با بیان این که پرداخت این تسهیلات در شهرستان صومعه سرا آغاز شده اظهار کرد: این تسهیلات جهت خرید و نوسازی ماشین هایی نظیر

کمباین، تراکتور، ماشین نشاء، تیلر و دروگر به متقاضیان پرداخت می شود.

وی افزود: هم اکنون بیش از یکصد متقاضی برای دریافت این تسهیلات جهت تشکیل پرونده به بانک عامل معرفی شده اند.

پادیاب با اعلام این که توسعه کشاوری به اشتغال پایدار بسیاری از جوانان در شهرستان صومعه سرا کمک می کند، اضافه کرد: با

توجه به اینکه این شهرستان ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی دارد نقش آن در توسعه اقتصاد استان و کشور مهم و حیاتی است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا در ادامه از خرید بیش از یک هزار تن کود شیمیایی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: تا کنون 650 تن کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده

است.

پادیاب با اشاره به این که نیاز سالانه کود شیمیایی شهرستان صومعه سرا پنج هزار تن است، تاکید کرد: از آنجاییکه از 15 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال آینده به دلیل ورود مسافران نوروزی طرح ترافیکی ممنوعیت عبور مرور تریلی و کامیون در گیلان اجرا می شود کشاورزان صومعه سرایی تا قبل از این تاریخ در اسرع وقت به محل صدور حواله کود (جهادکشاورزی) مراجعه و با دریافت آن سهمیه کود شیمیایی خود را بگیرند.

وی در ادامه از انجام حدود 10 درصد شخم زمستانه در اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت: شخم زمستانه موجب از بین رفتن آفات بخصوص کرم ساقه خوار و نیز موجب ذخیره شدن رطوبت خاک می شود.

پادیاب همچنین با اعلام این که شهرستان صومعه سرا در سال زراعی آینده با احتمال کمبود آب کشاورزی مواجه است: تاکید کرد کشاورزان زحمتکش این شهرستان با استفاده از فراوانی آب باران شخم اول را انجام و در اسرع وقت نسبت به تعمیر و تجهیز پمپ های آب خود اقدام نمایند.

شهرستان صومعه سرا با 28هزار هکتار اراضی شالیکاری و تولید سالانه 126هزارتن شلتوک و 75 هزار تن برنج سفید در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار