کتاب تازه حجت‌الله ایوبی رونمایی می‌شود

خبرگزاری پانا: مراسم رونمایی از کتاب «1970 روز در شماره شش ژان بارت» نوشته‌ حجت‌الله ایوبی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۶۳۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، این مراسم روز پنج‌شنبه 28 آذر ساعت 17 در محل نشر ثالث با حضور اهل فرهنگ و هنر و سخنرانی حسام‌الدین آشنا، رخشان بنی‌اعتماد، احمد جلالی، صادق خرازی، یونس شکرخواه، سیف‌الله صمدیان، فرشته طائرپور، عبدالحسین مختاباد، علی مرادخانی، رضا میرکریمی و... تدارک دیده شده است.

ژان بارت نام خیابانی در فرانسه است که خانه‌ فرهنگ ایران در آن واقع است و حجت‌الله ایوبی از تیرماه سال 1380، به مدت 1970 روز در جایگاه رایزن فرهنگی در این محل اقامت داشته است.

حجت‌الله ایوبی دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و امام صادق (ع) است. هم‌زمان با آغاز دوره‌ ریاست او در سازمان سینمایی و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «1970 روز در شماره شش ژان بارت» توسط نشر ثالث منتشر شد؛ این کتاب دربرگیرنده‌ خاطرات متنی و تصویری ایوبی از زمان ورودش به خانه‌ فرهنگ ایران در فرانسه و نیز برگزاری برنامه‌های فرهنگی، دیدارها و حضور هنرمندان ایران و دیگر کشورها در این خانه و برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در کشور فرانسه است.

ایوبی در این کتاب با بیانی داستانی به شرح چگونگی برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی خانه‌ فرهنگ ایران از جمله شعر، موسیقی، سینما، نمایش و... در مدت چهارساله‌ مسؤولیتش به عنوان رایزن فرهنگی در کشور فرانسه پرداخته است.

کتاب یادشده در 320 صفحه با شمارگان نسخه 1100 و به قیمت 14 هزار تومان منتشر شده است. همچنین گزیده‌هایی از مقالات شمس تبریزی از حجت‌الله ایوبی توسط همین نشر یادشده انتشار است.

پیش‌تر کتاب‌های هنر و سیاست، مسکو به زبان روسی، 2013، احزاب سیاسی در فرانسه، انتشارات سمت، 1389، سیاست‌گذاری فرهنگی در فرانسه: دولت و هنر، انتشارات سمت، 1388، پیدایی و پایایی احزاب سیاسی در غرب؛ تهران؛ سروش؛ 1382، اکثریت چگونه حکومت می‌کند؟ تهران؛ سروش؛ 1382، ایوبی و دیگران؛ مشارکت سیاسی؛ تهران؛ سفیر؛ 1381 به قلم ایوبی تألیف و منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار