مدیران مدارس نیشابور آموزشی احیای قلبی ریوی را فرا گرفتند

خبرگزاری پانا: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حواث و فوریتهای پزشکی نیشابور از برگزاری دوره آموزشی احیای قلبی ریوی پایه برای مدیران مدارس نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۱۶۱۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، حسین محمدی افزود: دوره آموزشی احیای قلبی ریوی پایه را برای 250 نفر از مدیران مدارس نیشابور در محل سالن تربیت با همکاری واحد بهداشت مدارس آموزش و پرورش برگزار شد و مدیران مدارس با اقدامات لازم در مواجهه با فردی که دچار ایست قلبی شده باشد آشنا شدند.

وی بیان کرد: شعار اورژانس هر خانواده ایرانی یک امدادگر می باشد که برای رسیدن به این شعار باید همه آحاد جامعه بویژه قشر تاثیر گذار فرهنگیان و نیروهای نظامی در کلاسهای کمک های اولیه و احیای قلبی ریوی پایه شرکت کنند و آموزش های لازم را ببینند.

محمدی همچنین یاد آور شد: در صورت مشاهده فردی که دچار ایست قلبی شده است پس از کمک خواستن از 115 و دادن آدرس دقیق نسبت به چک کردن پاسخ گویی بیمار با بلند صدا زدن و زدن به شانه های بیمار و اقدام به 100 بار ماساژ وسط قفسه سینه بیمار کنند تا اورژانس به محل حادثه رسیده و اقدامات تکمیلی را انجام دهد.

مسئول اورژانس 115 شهرستان فیروزه نیز از برگزاری کلاسهای آموزشی جهت افزایش سطح آگاهی عموم افراد جامعه یک دوره کلاس کمکهای اولیه با هدف آموزش احیاء قلبی ریوی پایه، نحوه صحیح آتل بندی و آموزش کنترل علائم حیاتی در سطح دبیرستانهای شهر همت آباد از توابع شهرستان فیروزه برگزار شد، خبر داد.

علی عابدی در ادامه افزود :در این کلاس که به مدت دو ساعت از سوی اورژانس 115 شهرستان فیروزه برگزار شد، دانش آموزان از نزدیک با نحوه صحیح گرفتن علائم حیاتی و روش صحیح برخورد با مصدومین سوانح ترافیکی آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار