تست سرد قطعه میانی خط ۳ متروی تهران

از تئاتر شهر تا مصلی امام خمینی (ره) با مترو

خبرگزاری پانا: تست سرد قطعه میانی خط 3 متروی تهران (از تئاتر شهر تا مصلی امام خمینی(ره) با مترو) انجام شد.

کد مطلب: ۱۵۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، تست سرد به منظور کنترل نهایی ابعاد و اندازه سازه تونل، ایستگاه‌، کیفیت روساززی خط و رگلاژ نهایی تجهیزات برق رسانی، توسط قطار واقعی صورت می‌گیرد. در زمان انجام تست سرد، لبه سکو، ارتفاع سقف کاذب در محدوده ایستگاه‌ها، ابعاد دیوارها و سقف تونل مخصوصا در قوس‌ها، حفظ فاصله ایمنی برای تجهیزات نصب شده در تونل، درستی رگلاژ نهایی ریل سوم در هماهنگی با کفشک تغذیه قطار، درستی تنظیم ریل حرکتی بررسی می‌گردد.

در این تست یک رام قطار توسط دیزل (بدون نیروی موتور قطار) در مسیر خط حرکت داده می‌شود که در این عملیات کلیه موارد بررسی و صحت عملکرد آن تایید شد.

بخش میانی خط سه مترو به طول 7 کیلومتر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و هم اکنون ساخت و آماده سازی ایستگاه‌ها و عملیات ریل‌گذاری مسیر تمام شده است و در حال تجهیز ایستگاه‌ها و طی مراحل نهایی است.

این بخش از خط 3 متروی تهران حدفاصل ایستگاه چهارراه ولیعصر (عج) تا ایستگاه شهید بهشتی با خط یک در ایستگاه شهید بهشتی و با خط 4 در ایستگاه چهارراه ولیعصر (عج) تقاطع دارد.

خط سه مترو با طول حدود 37 کیلومتر از بزرگراه آزادگان (جنوب غرب تهران) آغاز و تا منطقه ازگل و نیاوران (شمال شرق تهران) ادامه می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار