کشکولی:

استفاده از ظرفیت های سوآپ و بانکرینگ برای درآمدزایی کشور ضروری است

خبرگزاری پانا: مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که بانکرینگ و سوآپ فرآورده های نفتی می تواند درآمد قابل توجهی برای کشور ایجاد کند بر استفاده از این ظرفیت های اقتصادی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۳۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، مصطفی کشکولی در گردهمایی مدیران مناطق ٣٧ گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و معاونان مالی آنها که با حضور وزیر نفت برگزار شد، افزود: سوآپ و بانکرینگ فرآورده های نفتی، ظرفیت های مهمی برای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به شمار می آیند که از آنها به خوبی استفاده نشده است.

فاصله گرفتن شرکت ملی پخش از روش های سنتی

وی با بیان این که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بهره گیری از تجهیزات و فناوری های نوین از روش های سنتی فاصله گرفته است، اظهار کرد: این شرکت به مجموعه ای دانش بنیان و دانش محور تبدیل شده و دیگر از روش ها و تجهیزات قدیمی در آن خبری نیست.

کشکولی ایجاد دیسپچینگ و طرح های توسعه مربوط به این مرکز را یکی از فعالیت های مهم در شرکت ملی پخش خواند و گفت: دیسپچینگ گامی رو به جلو در جهت روز آمدی بیش از پیش این مجموعه است و به زودی همه انبارهای نفت زیر پوشش آن قرار خواهند گرفت.

توزیع ٦٠ میلیارد لیتر انواع فرآورده در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار کرد: با وجود برخی محدودیت ها مانند کمبود نقدینگی و محدودیت فرآورده، کارکنان این شرکت تلاش کرده اند تا مردم با مشکلی رو به رو نشوند و این روند برای تامین نیاز آنها به فرآورده های نفتی همچنان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ٦٠ میلیارد لیتر انواع فرآورده در سراسر کشور توزیع شده است، اظهار کرد: سهم بنزین از این مقدار ١٦,٧ میلیارد لیتر بوده که در مقایسه با سال قبل، ١.٣ میلیارد لیتر افزایش یافته است.

به گفته کشکولی سهم نفت گاز توزیع شده در این بازه زمانی نیز ٢٤ میلیارد لیتر و نفت کوره نیز ١٢,٥ میلیارد لیتر بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تحویل نفت گاز به بخش نیروگاهی کشور را از ابتدای امسال تاکنون ١٦,٧ میلیارد لیتر اعلام و اظهار کرد: تحویل این فرآورده به نیروگاه های کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ٢.٣ میلیارد لیتر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بخش نیروگاهی در سال جاری ١٤,٥ میلیارد لیتر سوخت مایع مصرف کرده که این مقدار ٣.٥ میلیارد لیتر بیشتر از سال گذشته بوده است.

کشکولی مسئولیت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را برای تامین نیازهای جامعه سنگین خواند و گفت: در چند سال گذشته توسعه گازرسانی از یک سو و افزایش نیافتن ظرفیت تولید گاز از سویی دیگر، مسئولیت و فشار بر کارکنان آن را بیشتر کرده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره عرضه خارج از شبکه سوخت نیز گفت: بالا بودن قیمت فرآورده در کشورهای همسایه و فاصله قیمتی آن با بهای سوخت در کشورمان از عوامل مهم قاچاق سوخت محسوب می شوند اما با این وجود اقدام های کنترلی خوبی در این زمینه صورت گرفته که رشد منفی عرضه خارج از شبکه نفت گاز از نتایج آن است.

به گزارش شانا، وی تصریح کرد: با افزایش تعداد نیروهای بازرس توزیع فرآورده( آموزش دیده) می توان به نحوی مطلوب تر در این زمینه عمل کرد.

کشکولی همچنین با اشاره به سیاست های کلان وزارت نفت مبنی بر توسعه جایگاه های سی ان جی و ایجاد جایگاه های کوچک نیز گفت: با توجه به اهمیت این موضوع به عنوان یکی از سیاست های راهبردی، در این خصوص نیز اقدام های گسترده ای در دست انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار