/انتشار نشریه/

نشریه آینده سازان در آبان ماه با 2 ویژه نامه منتشر شد

خبرگزاری پانا: نشریه آینده‌سازان با 2 ویژه‌نامه به پشتیبانی از قرارگاه‌های دانش‌آموزی آمد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، نشریه آینده‌سازان در آبان‌ماه سال‌جاری 2 ویژه‌نامه به چاپ رسانده، در بین اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و کتابخانه‌های عمومی کشور توزیع کرد.
ویژه‌نامه نخست، مربوط به 13 آبان و روز دانش‌آموز است. مسعود زین‌العابدین، سردبیر نشریه بیان کرد در ویژه‌نامه 13 آبان علاوه بر بخش‌های ثابت نشریه، پرونده‌های ویژه‌ای نیز آماده شده است. این پرونده‌ها شامل پرونده ویژه روز کتاب و کتابخوانی، پرونده سالروز اعتراض حضرت امام خمینی(ره) به تصویب قانون کاپیتولاسیون و تبعید ایشان در 13 آبان 1343، پرونده ویژه سی و چهارمین سال تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، پرونده ویژه جنبش دانش‌آموزی، پرونده ویژه تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی، پرونده ویژه روز دانش‌آموز و کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران، و پرونده ویژه آشنایی با شخصیت و مبارزات آیت‌الله مصطفی خمینی، می‌باشد.
مصاحبه با حجت‌الاسلام و المسلمین آقایی، مصاحب با دکتر حسن عباسی، و مصاحبه با خالق اثر «لشکر خوبان»، و همچنین یادداشت‌هایی با عناوین «برکت آن هزار تومان امام(ره)»، «13 آبان از نگاه یک شاهد عینی»، «تست DNA در راهپیمایی 13 آبان»، «13 آبان دانش¬آموزی یا دولتی؟»، «چرا آمریکا غیرقابل اعتماد است»، «دست‌های شیطان»، «سرانجام پول‌هایی که می‌توانست گرسنگان جهان را سیر کند»، از جمله مطالب این ویژه‌نامه 56 صفحه‌ای است.

ویژه‌نامه دوم، مربوط به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌باشد که توسط نشریه آینده‌سازان آماده و چاپ شده است. این ویژه‌نامه‌ی 48 صفحه‌ای حاوی یادداشت‌ها، گفتارها و تحلیل‌هایی پیرامون واقعه عاشورا است و گفتارهایی را از علامه جعفری، آیت‌الله حاج‌آقامجتبی تهرانی، استاد شهید مطهری، استاد علی صفائی حائری(ع.ص)، حجت‌الاسلام پناهیان، حجت‌الاسلام جواد محدثی و حجت‌الاسلام علی نوری را شامل می-شود. به گفته سردبیر نشریه، این ویژه‌نامه در شش بخش اصلی با عناوین «نهضت»، «هیئت»، «ایستگاه کتاب»، «نوجوان عاشورایی»، «زینبی‌ها»، و «آسیب‌ها» آماده شده است. در بخش «نهضت»، تحلیل‌هایی درباره واقعه عاشورا و فلسفه قیام حسینی و تحلیل شرایط اجتماعی و سیاسی و نقش خواص در انقلاب سال 61 هجری مردم کوفه، ارائه شده است. مصاحبه با مهدی فوقی و خاطرات او از تبلیغ دینی در ایام محرم در کشورهای اروپایی، و یادداشت «روح‌الله رشیدی» با عنوان «جهاد با شیوخ قدرت و ثروت از محمد(ص) تا حسین(ع)» نیز از بخش‌های جذاب و خواندنی این بخش از نشریه است.
در بخش «هیئت» نیز مباحث مهارتی و محتوایی در باب چگونگی برگزاری هیئت‌های دانش‌آموزی در مدارس مورد بررسی قرار گرفته است. مصاحبه با «حاج سعید حدادیان»؛ مداح اهل‌بیت (ع)و مصاحبه با «امیرحسین کشانی»؛ مداح دانش‌آموز، و اینفوگرافی حماسه عاشورا از دیدگاه مقام معظم رهبری، از مطالب خواندنی این بخش هستند.
در بخش «نوجوان عاشورایی» نیز به جلوه‌هایی از حماسه و زندگی حضرت قاسم‌ابن‌الحسن(ع) به عنوان الگوی نوجوان عاشورایی پرداخته شده است.
بخش «زینبی‌ها» نیز به بیان نقش زنان در قیام عاشورا و مهارت برگزاری یک هیئت دانش‌آموزی دخترانه پرداخته شده است. یادداشت «چرا زینب، عاشورا را زیبا نبیند» از حجت‌الاسلام جواد محدثی نیز از مطالب خواندنی این بخش هستند.
در بخش پایانی نیز با عنوان «آسیب‌ها» به برخی از کاستی‌ها و تحریف‌ها در عزاداری حسینی و به ویژه مداحی پرداخته شده است.
خطبه حماسی حضرت عباس با عنوان «آیا قومی را می‌ترسانید که مرگ را در کودکی به بازی می‌گرفتند؟» نیز از جمله مطالب بسیار خواندنی این نشریه است.
علاقمندان می‌توانند این دو ویژه‌نامه را از دفاتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور و همچنین کتابخانه‌های تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، و یا از طریق دفتر نشریه به شماره 77654700-021 تهیه و مطالعه کنند.
همچنین مخاطبین نشریه می‌توانند جهت ارتباط با نویسندگان و سردبیر نشریه از طریق آدرس اینترنتی www.ayandesazan-jonbesh.blogfa.com و رایانامه ayandesazan@gmail.com نظرات و پیشنهادات خود را منتقل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار