عضو شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

بازنگری در بازگشت کارت‌های یکساله بلیت مترو/ تذکر شورا به شهرداری برای فروش مجدد کارت‌های سالانه

خبرگزاری پانا: عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص سرانجام فروش مجدد بلیت های یکساله مترو از بازنگری برای بازگشت کارت های یکساله بلیت مترو به چرخه حمل و نقل خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

محسن پیرهادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در پاسخ به این سوال که آیا کارت های سالانه مترو مجددا در اختیار مردم قرار می گیرد یا خیر اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی شورای شهر در رابطه با موضوع فروش بلیت های یکساله مترو به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تذکر دادیم و اعلام کردیم که هزینه های بسیاری از شهروندان تهرانی به واسطه خرید کارت های بلیت یکساله کاهش پیدا می کرد و در واقع محاسبات شهروندان بر مبنای این کاهش هزینه برنامه ریزی می شد و این امر برای مردم از اهمیت برخوردار است.

بازنگری در بازگشت کارت‌های یکساله بلیت مترو
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این راستا ما به مسئولان معاونت حمل و نقل تذکر دادیم که کارت های بلیت مترو یکساله را حذف نکنند، بنابراین قرار شد که حوزه حمل و نقل در رابطه با از سرگیری فروش مجدد کارت های بلیت مترو بازنگری کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است محدودیتی برای ارائه کارت های مترو در نظر گرفته شود نیز به پانا گفت: خدمات ارائه شده توسط شهرداری برای مردم نباید با افزایش هزینه همراه باشد بنابراین بهره مندی از کیف الکترونیکی به منظور استفاده مترو و اتوبوس امری شدنی است و مسئولان حوزه کارشناسی و مدیریت نباید تصمیمی اتخاذ کنند که مردم از کارت های متعدد استفاده کنند و تنها خدمات از طریق یک کارت الکترونیکی ارائه شود.
شورای شهر مخالف اقداماتی است که موجب نارضایتی برای مردم باشد
پیرهادی با تأکید بر اینکه مسئولان شهری نباید برای مردم دغدغه ایجاد کرده و موجب نارضایتی آن ها باشند، خاطرنشان کرد: شورای شهر مخالف هرگونه اقدام است که موجب نارضایتی برای مردم باشد.هنوز شورای شهر تصمیمی قطعی و رسمی در زمینه استفاده از کارت های سالانه مترو نگرفته است.
به گزارش پانا، همچنین علی محمد قلی ها- مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از بررسی بازگشت بلیت‌های یکساله مترو در کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران شورای شهر تهران خبر داده و اعلام کرده است که در گذشته بلیت‌های یکساله مترو با رقم ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان به فروش ‌می‌رسید اما بعضاً تا ۳۰۰ هزار تومان مورد استفاده قرار می‌گرفت، از این رو به نوعی عدالت رعایت نمی‌شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران همچنین اعلام کرده است که طی مذاکراتی که در جریان بررسی این موضوع با کمیته حمل و نقل شورای شهر صورت گرفت،‌ مقرر شد کارت‌ بلیت‌های مجزا برای مترو اتوبوس با قیمت‌های متفاوت اما به صورت یکساله به فروش برسد. این بلیت‌ها با بلیت‌های ویژه شهروندی که قابلیت‌های دیگری دارد و قرار است در آینده به فروش برسد، فرق می‌کند.
وی بیان کرده است که این امکان وجود دارد که در صورت تمایل شهروندان کارت بلیت مشترک مترو و اتوبوس با هزینه‌ای بیشتر صادر شود اما به طور کلی قرار بر فروش مجزای بلیت‌های یکساله مترو و اتوبوس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار