اگر زیاد نفخ می‌كنید، این دمنوش را بنوشید

خبرگزاری پانا:گلپر و هل چه دردهایی را برطرف می كنند؟

کد مطلب: ۱۴۹۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، امروزه در سراسر جهان دوستداران و علاقمندان به شیوه های درمانی طبیعی یك داروخانه كوچك در آشپزخانه خود تدارك دیده اند و بسیاری از گیاهان دارویی شفابخش را به جای انواع مسكن ها و داروهای شیمیایی در این داروخانه كوچك نگهداری می كنند. این داروخانه می تواند انواع گیاهان دارویی چون هل، نعناع، سنبل الطیب، گل گاوزبان، بابونه، زنجبیل، انواع چای های گیاه، اسانس نعناع یا پونه را در خود جای دهد، گیاهان دارویی كه می توانند بهترین جایگزین برای انواع مسكن ها و قرص های شیمیایی باشند. اگر می خواهید شما هم به جمع افرادی كه در آشپزخانه شما جعبه گیاهان دارویی دارند بپیوندید تنها كافی است ۵۰ تا ۱۰۰ گیاهی گرم از هر یك از گیاهانی كه به شما معرفی می كنیم، برای جعبه گیاهان دارویی خود تهیه كنید. دكتر سعید صانعی، درمانگر و مشاور گیاه درمانی برخی از ساده ترین و كاربردی ترین نسخه های گیاهی و خانگی را به شما معرفی می كند.

می خواهید فشارخون تان را كنترل كنید
روزی یك بار این دمنوش را بنوشید

افرادی كه در اصطلاح سرد مزاج هستند به این معنا كه بدن شان معمولاً سرد است و گهگاه دچار افت فشارخون می شوند بهتر است از نسخه دمكرده نعناع و عسل استفاده كنند. برای تهیه این دمكرده كافی است یك قاشق غذاخوری نعناع را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش بریزند و پس از این مدت آن را صاف كرده و با یك قاشق غذاخوری عسل تركیب كرده و میل كنند. این نسخه را می توانید هنگمی كه این افراد دچار ضعف و افت فشار می شوند به آنها بدهید.

برای شب ادراری كودكتان نگرانید
هل درمانی كنید

شب ادراری كودكان یكی از شایع ترین اختلال های دستگاه ادراری محسوب می شود كه به راحتی با كمك نسخه ای تركیبی از دانه های هل قابل درمان است. برای این منظور كافی است دم كرده دانه های هل را به كودك بخورانید. یك قاشق غذاخوری هل را از وسط نصف كرده و در یك لیوان آب جوش ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم كنید. سپس این چای را از صافی بگذرانید و به كودك بخورانید. نوشیدن این چای كمك می كند تا شب ادراری كودك برطرف شود.

می خواهید از شر جوش های زیرپوستی راحت شوید
با سیاه دانه مرهم بسازید

درمانگران طب سنتی مصرف موضعی سیاه دانه و روغن كنجد را برای درمان جوش های زیر پوستی بسیار موثر می دانند. آنها برای تهیه این تركیب به بیماران شان توصیه می كنند كه روغن كنجد و پودر سیاه دانه را با یكدیگر تركیب كرده و آن را روی پوست صورت ماسك كنند. استفاده از این تركیب به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود. علاوه بر این اگر در گروه جوان هایی قرار دارید كه از دست جوش های التهابی و ترشحات چركی آن رنج می برید می توانید برای درمان این جوش ها كه غالباً بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا انتهای دوران جوانی ادامه پیدا می كند، از این تركیب استفاده كنید. برای تهیه این خمیر كافی است ۲ قاشق پودر سیاهدانه را با مقداری سركه تركیب كرده و آن را روی صورت خود ماسك كنید. این تركیب كمك می كند تا جوش های التهابی و چركی به مرور خشك و برطرف شوند.

نمی توانید عادت چای خوردن را ترك كنید
این دانه را چاشنی اش كنید

درمانگران طب سنتی بر این باورند كه نوشیدن چای به مقدار زیاد موجب ضعیف شدن قلب، روده ها و بروز اختلال در هضم و جذب مواد غذایی در بدن می شود و اگر این روند استمرار داشته باشد موجب بروز اختلال هایی در بدن شده و سرانجام منجر به ابتلا به برخی بیماری ها می شود بنابراین این درمانگران توصیه می كنند افرادی كه عادت دارند روزانه بیشتر از ۳ فنجان چای مصرف كنند بهتر است چای خود را با دانه های گیاهی هل دم كرده بنوشند تا به این ترتیب هل از میزان عوارض احتمالی چای در بدن آنها بكاهد.

تهوع بارداری خسته تان كرده
این نسخه را تجربه كنید

خانم های بارداری كه مبتلا به تهوع و بی حالی ناشی از بارداری هستند و احساس می كنند این روند در مدت زمان بارداری آنها موجب آزارشان می شود می توانند با كمك این نسخه این مشكل را پشت سر بگذارند. این گروه كافی است یك فنجان از دمكرده دانه هل را بنوشند یا یك دانه هل را در دهان خود برای مدت كوتاهی نگه دارند. این دانه گیاهی كمك می كند علاوه بر برطرف شدن تهوع ناشی از بارداری از میزان كسالت و بی حالی آنها نیز كاسته شود.

از پوست خشك خسته شدید
این روغن را امتحان كنید

افرادی كه دارای پوست خشك و زبر هستند می توانند از این نسخه برای بهبود خشكی پوست خود بهرمند شوند. كافی است ۲ نخود كندر را درون روغن بادام حرارت دهید تا زمانی كه كندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید كه روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن تان استفاده كنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشكی پوست تان خواهد داشت.

می خواهید اعصاب تان آرام شود
با این روغن ماساژ بگیرید

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند ماساژ ستون فقران با كمك روغن كنجدی كه در آن كندر حل شده باشد برای تسكین اعصاب و آرامبخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن كافی است به اندازه سرانگشت كندر را درون روغن كنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا كندر در آن حل شود. پس از خنك شدن این روغن آن را روی حرارت بگذارید تا كندر در آن حل شود. پس از خنك شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید. علاوه بر تسكین اعصاب و ریلكسی این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسكین افرادی كه دچار افزایش ضربان قلب شده اند می شود.

برای كبودی دور چشم نسخه می خواهید
گلپر درمانی كنید

در طب سنتی ایران نسخه ای ساده و بسیار كاربردی وجود دارد كه برای درمان كبودی و سیاهی دور چشم از سوی درمانگران توصیه شده است. برای تهیه این نسخه نیاز به برگ های خشك شده گلپر و مقداری روغن زیتون داریم. برای تهیه این مخلوط كافی است برگ های گلپر را درون مخلوط كن به صورت پودر درآورده و آن را با یك قاشق چای خوری روغن زیتون طبیعی ضماد كنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی حلقه چشم و سیاهی های زیر چشم ماسك كنید. سپس این ماسك را از روی صورت برداشته و صورت تان را با آن نیم ولرم بشویید.

زیاد نفخ می كنید
دمنوش گلپر بنوشید

یكی دیگر از خواص درمانی گلپر در تسكین دردهای ناحیه شكم است. نوشیدن دمنوش این گیاه دارویی خوشبو در مدت زمان كوتاهی می تواند موجب كاهش و تسكین دردهای ناحیه شكم كه به دلیل ابتلا به نفخ یا اختلالات عملكردی دستگاه گوارش به ویژه معده به وجود آمده است، می شود. برای تهیه این دمنوش كافی است یك تا ۲ قاشق برگ گلپر خشك را درون آب جوش ریخته و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

منبع: افکار نیوز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار