حجت‌الله ایوبی به حجت‌الاسلام «سعادتی مطلق» و «شجاع‌نوری» حکم داد

خبرگزاری پانا: حجت الله ایوبی در احکامی جداگانه حجت‌السلام «علیرضا سعادتی مطلق» و «علیرضا شجاع نوری» را به عنوان مشاوران فرهنگ و معارف اسلامی و بین‌الملل سازمان سینمایی منصوب کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا،در متن حکم " علی اصغر سعادتی مطلق " آمده است: "ظرفیت های سترگ فرهنگ اسلامی و تلاش برای ارائه الگویی عینی از معارف نورانی و آموزه های روح بخش دین مبین اسلام و سیره و سلوک معصومین (ع) راهگشا و ضامن سعادت و نیک فرجامی جوامع انسانی در تمام ابعاد است .

با هدف تثبیت و تحکیم هرچه بیشتر بن مایه های معرفتی در زیر ساخت های فکری سینمای ایران و حسن ارتباط بین محافل دینی و سینمایی جنابعالی را به عنوان " مشاور فرهنگ و معارف اسلامی"منصوب می کنم.

"علی اصغر سعادتی مطلق"متولد 1329 در کاشان و کارشناس ارشد پژوهش هنر و فیلمنامه نویسی است.

در کارنامه حرفه‌ای وی مواردی چون: تاسیس بخش هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم در سال1358،راه اندازی سه بخش: آموزش،پژوهش و تولید در تمام رشته های هنری در حوزه علمیه قم،عضویت در هیأت های داوری جشنواره فیلم و موسیقی وتئاتر فجر به نمایندگی از حوزه علمیه در پنج سال متوالی ،تأسیس معاونت هنری در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)زیر نظر حجه الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی(ره)از سال 1368تا سال 1378،مسئولیت کمیته تبلیغات و هنری ستاد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)از سال 1369 تا 1378،تاسیس مجله فصلنامه حضور،تأسیس موسسه عروج فیلم،عضویت در شوراهای فیلمنامه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،انجمن سینمای دفاع مقدس(یازده سال)،گروه تلویزیونی شاهد(ده سال)،گروه معارف شبکه اول ، بنیاد سینمایی فارابی ،عضویت در کمیته شورای عالی انقلاب فرهنگی،عضویت در کمیته طرح و برنامه موسسه عروج فیلم،عضویت در شورای کتاب و جشنواره آثار امام خمینی(ره)در حرم یار،مدیر عامل موسسه هنری اوج فرهنگ (بخش خصوص)،تأسیس دفتر پژوهش و نشر هنر دینی در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 1379 و ...دیده می شود.

"علی اصغر سعادتی مطلق" همچنین علاوه بر فعالیت در حوزه نویسندگی فیلمنامه مجموعه های تلویزیونی دفاع مقدس ،تهیه کنندگی برنامه های متنوع مذهبی در سیما ، در نگارش و تالیف چند کتاب ادبی نیز اهتمام داشته و مدیریت انتشارات فارابی و مشاور هنری دبیرخانه دفتر وزارتی از آخرین سمت های وی بوده است.

براساس این گزارش، همچنین در متن حکم "علیرضا شجاع نوری " آمده است: "با توجه به تجارب ارزنده و شناخت جنابعالی از مفاهیم ارتباطات و مناسبات بین المللی در حوزه سینما جنابعالی را به عنوان "مشاور امور بین الملل سازمان سینمایی" منصوب می کنم.

امیدوارم با هماهنگی با اداره کل امور بین الملل ،زمینه های حضور مؤثر سینمای ایران را در عرصه بین الملل فراهم نمایید."

"علیرضا شجاع نوری"متولد ۱۳۳۴در شیراز و تحصیل کرده رشته زیست شناسی از دانشگاه شهید بهشتی،فارغ التحصیل هنرهای دراماتیک از دانشگاه UDCو رشته ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است.

در کارنامه حرفه ای شجاع نوری: مدیر تأمین برنامه های خارجی شبکه یک سیما(از سال 59 تا 60)، خبر نگار خبر گزاری جمهوری اسلامی از سال (60 تا 62)، مدیر بین الملل بنیاد سینمایی فارابی از (62 تا 75) و مدیر کل تأمین برنامه های خارجی سیما از (75 تا 80) دیده می شود.

"علیرضا شجاع نوری" از سال 80 تا کنون در بخش خصوصی فعالیت دارد و علاوه بر بازیگری، به عنوان تهیه کننده در بخش های مختلف بین المللی سینمای ایران بخصوص در عرصه تولید فیلمهای مشترک با کشورهای "ژاپن"،"آلمان " ، " انگلیس"،" فرانسه"،"مجارستان"، " تونس"و.... فعالیت داشته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار