نمایشگاه سفال« باران» در نیشابور گشایش یافت

خبرگزاری پانا: نمایشگاه سفال˝باران ˝آثار بانوی هنرمند نیشابوری فاطمه خوش بیان در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گشایش یافت.

کد مطلب: ۱۴۷۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمیدرضا آتشی مسؤول نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: از آنجا كه یكی از هنرهایی كه مخصوص ایرانیان به خصوص در منطقه نیشابور و همدان قدمت دیرین داشته است صنایع دستی و سفالینه هاست نسبت به برگزاری نمایشگاه سفال" باران " در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اقدام نمودیم.

وی گفت: در نمایشگاه " باران" 30 نوع پشقاب سفالی كه با لعاب وگواش برروی آن طرح های قرن چهارم وپنجم كتیبه های نیشابور و طرح های اسلیمی نقاشی شده است .

آتشی در خصوص این هنرمند سفال كار عنوان داشت: بانوی هنرمند نیشابوری فاطمه خوش بیان كارهای منحصر به فردی را ساخته است كه 7سال است به این هنر اهتمام ورزیده و دانشجوی كارشناسی صنایع دستی مشهد می باشد .

وی به هدف از برپایی این نمایشگاه پرداخت و گفت: این نمایشگاه با هدف آَشنایی مردم با هنر سفال نیشابوروهنرهای سنتی كه دارای قدمتی کهن است بر پا گردیده است.

آتشی تصریح كرد: نمایشگاه " باران" از 11 لغایت 16 آبان92 از ساعت 9الی 12صبح و 16 الی 19 بعدازظهر در محل نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ویژه عموم علاقمندان دایر می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار