رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

ظرفیت تولید رب به اندازه واردات کل گوجه‌فرنگی خاورمیانه را داریم

خبرگزاری پانا:رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ۷۲۱ واحد تولید رب گوجه فرنگی در کشور داریم که اگر کل گوجه فرنگی خاورمیانه را نیز وارد کنیم ظرفیت اضافی برای تولید داریم.

کد مطلب: ۱۴۷۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رضا رحمانی با تقدیر از بخشنامه اخیر دولت در مورد حمایت از تولید، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید افراد مطلعی حضور دارند که حضور آن‌ها منجر به حل مشکلات تولید خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از استراتژی مدون برای توسعه صنعتی کشور، ادامه داد: تدوین یک استراتژی قابل اجرا و کارشناسی راهکار اصولی برای نجات کشور از بحران‌های اقتصادی و حل مشکلاتی همچون بیکاری است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به معایب نبود استراتژی صنعت در کشور، عنوان کرد: به طور مثال ظرفیت تولید موتورسیکلت ایجاد شده در ایران 2٫2 برابر کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، چین، هند، کره جنوبی، عربستان، پاکستان، اندونزی، تایلند و بسیاری از کشورهای آسیای شرقی است، 721 واحد تولید رب گوجه‌فرنگی در کشور داریم که اگر کل گوجه‌فرنگی خاورمیانه را نیز وارد کنیم ظرفیت اضافی برای تولید داریم، اگر بخواهیم برای کل دنیا فرش ماشینی تولید کنیم باز ظرفیت داریم.

وی ادامه داد: 18 هزار واحد مرغداری با ظرفیت تولید 285 میلیون قطعه مرغ در کشور داریم، در حالی که در چین تنها یک واحد مرغداری 70 میلیون قطعه تولید می‌کند.

رحمانی اعلام کرد: 128 واحد تولید فولاد در کشور 13 میلیون تن تولید می‌کند ولی کره جنوبی با سه واحد 52 میلیون تن تولید دارد که همه اینها نتیجه نبود یک استراتژی واحد در برنامه‌ریزی‌هاست.

وی افزود: باید مشخص شود که برای چه منظوری و در کجا برای صنعت هزینه می‌شود، اگر از این مبانی غافل شویم مشکل اقتصاد و تولید کشور حل نمی‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: هر نقطه از کشور مزیت‌های خاص خود را دارد که باید توسعه صنعتی آن منطقه متناسب با ظرفیت‌ها انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار