کنعانی در نشست خبری:

دولت آمریکا شریکی اساسی برای رژیم صهیونیستی است

ایران فعالیت هسته‌ای صلح آمیز خود را ادامه خواهد داد/ مشکلات فنی حج عمره به معنای لغو عمره مفرده نیست

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دولت آمریکا یک شریک اساسی برای رژیم صهیونیستی است، گفت جامعه جهانی نسبت به ایجاد بازدارندگی و توقف فوری جنگ، مسئولیت جدی دارد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
دولت آمریکا شریکی اساسی برای رژیم صهیونیستی است

ناصر کنعانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل بیست و چهارمین نمایشگاه‌ رسانه‌های ایران برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۱۴ امین روز جنگ ظالمانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت فلسطین است. جنگی که نشان داد حقوق بشر آنگونه که کشورهای مدعی با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای خود تبلیغ می‌کنند، دروغ آشکاری بیش نیست. رژیمی که حامیان آن در غرب مشخص هستند، چه میزان مبتنی بر دروغ و جرم جنایت هستند. اقدامات دولت آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد؛ دولت آمریکا نشان داد که یک شریک اساسی برای رژیم صهیونیستی است. جامعه جهانی نسبت به ایجاد بازدارندگی و توقف فوری جنگ، مسئولیت جدی دارد.

وی افزود: مخالفت آمریکا به قطعنامه آتش بس نشان داد که حق وتو مانع حفظ صلح و امنیت بین‌المللی باشد. آنچه در فلسطین می‌گذرد، تهدیدی واضح علیه صلح منطقه و جامعه بین‌الملل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ارتقای روابط ایران و عراق نیز گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران جمهوری عراق در بهترین شرایط خود قرار دارد و مبتنی بر عزم و اراده دو دولت و دو ملت برای گسترش افق‌های پیش رو است. انجام تلاش‌های مختلف برای ارتقای مناسبات امنیتی دو کشور و مقابله با ناامنی و تروریسم از مهمترین برنامه‌هاست. درباره حضور نیروهای امریکایی در عراق، دولت و ملت عراق باید تصمیم بگیرند که مصوبه پارلمان عراق صراحت دارد و ما از موضع عراق حمایت می‌کنیم.

کنعانی درباره به شهادت رساندن خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی، گفت: این اقدامات قابلیت پیگیری در مجامع بین‌المللی دارد. فعالان رسانه‌ای نیز رسالت دارند که صدای خبرنگاران فلسطینی باشند.

وی درباره اظهارات رافائل گروسی علیه فعالیت هسته‌ای ایران، گفت: فعالیت هسته‌ای ایران صلح آمیز و مبتنی بر قوانین و مقررات بین‌المللی است. ایران فعالیت هسته‌ای صلح آمیز خود را در چارچوب حقوق و تعهدات ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره میدان نفتی آرش نیز بیان کرد: ایران در حفاظت و حمایت از حقوق ملت اهتمام لازم را دارد. طرح مباحث فنی درباره اظهارات مقام‌های کویتی هیچ‌گونه حقی برای طرف بیان‌کننده ایجاد نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران بهترین راهکار را استمرار مذاکرات حقوقی می‌داند. طرح این مسائل در رسانه‌ها کمک کننده نیست.

وی درباره لغو حج عمره نیز بیان کرد: در این زمینه توافق مشترک موضوع صرفا یک موضوع فنی است. وزارت امور خارجه در رابطه چندین مرتبه ورود کرده است. امیدواریم این موضوع در سریعترین زمان ممکن رفع شود. این مشکلات به معنای لغو حج عمره مفرده نیست.

کنعانی درباره بیانیه ضد ایرانی گروه ۷ در کنفرانس امنیتی مونیخ، گفت: ما طرح موضوع‌های سیاسی یکجانبه را با اهداف و انگیزه‌های سیاسی تلقی می‌کنیم و این اظهارات را مردود اعلام می‌کنیم. بر خلاف ادعاها، ایران در موضوع هسته‌ای نشان داده، طرف مسؤول است. گزارش‌های آژانس نشان داده که فعالیت‌های ایران کاملاً صلح آمیز است و هیچ خطری متوجه هیچ طرفی نیست. آنانی که فعالیت‌های ایران را به دروغ تهدید فرض می‌کنند، از جمله کشورهایی هستند که دارای زرادخانه هسته‌ای هستند که تهدیدی برای امنیت و صلح بین المللی است. اتفاقاً نشان دادند در به کارگیری این سلاح‌ها ید طولایی دارند و هیچ ابایی ندارند.

وی ادامه داد: مدعیان خود متهمان اساسی هستند. ایران اثبات کرد که ایران طرف مسؤول برای صلح سازی در منطقه است. رویکردهای نظامی کمکی برای تحقق اهداف سیاسی نمی‌کند. ما بارها اعلام کردیم که هیچ پهپادی را به روسیه برای استفاده در جنگ صادر نکردیم. برخلاف ایران مدعیانی از جمله آمریکا از ادامه جنگ در اوکراین بهره می‌برند. آنان که علیه ایران ادعا می‌کنند، اتفاقاً کسانی هستند که علیه ملت اوکراین هم اقدام کردند. ما اتهام‌های وارده در بیانیه گروه هفت را به طور کلی مردود اعلام می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار