زمان ساخت «بی قرار » پس از شهادت سردار سلیمانی بود

تهران (پانا) - محمدعلی فارسی کارگردان مستند «بی‌قرار» با اشاره به خاطره سردار سلیمانی از شهید محمدحسین یوسف‌ الهی تاکید کرد گویا زمان ساخت این مستند پس از شهادت سردار سلیمانی بود.

کد مطلب: ۱۴۶۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
زمان ساخت «بی قرار » پس از شهادت سردار سلیمانی بود

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، همزمان با سی‌وهفتمین سالگرد شهادت شهید محمدحسین یوسف‌الهی، مستند فیلم «بی‌قرار»، (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) که روایتی از زندگی این شهید والا مقام است با حضور خانواده شهید یوسف‌ الهی، جمعی از خانواده شهدا و مسئولان استان کرمان و اقشار مختلف مردم در سینما شهرتماشای کرمان اکران شد.

این مراسم ساعت 19 روز شنبه 28 بهمن ماه آغاز شد، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با گرامیداشت یاد شهدا گفت: چندین تاریخ برای اکران مستند فیلم «بی‌قرار» مشخص شده بود و علیرغم برنامه‌ریزی‌های مختلف توفیق و خواست شهید بر این بود در سالگرد شهادت شهید این فیلم اکران شود و امیدواریم مورد توجه و شفاعت این شهید قرار گیریم و عاقبت ما نیز ختم به شهادت شود.

محمدعلی‌ فارسی، نویسنده و کارگردان مستند فیلم «بی‌قرار» در این مراسم از اعتماد خانواده شهید یوسف‌الهی تشکرد کرد و به ارائه نکاتی پیرامون ساخت این فیلم پرداخت و گفت: برای ساخت این فیلم از حدود ۱۳۰ نفر مصاحبه گرفتیم که در فیلم مصاحبه حدود ۲۳ نفر وجود دارد. اگر می‌خواستیم همه مصاحبه‌ها را نشان دهیم زمان فیلم بسیار طولانی‌تر می‌شد.

وی با بیان اینکه حق مطلب در مورد شهید یوسف‌الهی را نه یک فیلم که یک سریال هم ادا نمی‌کند و این فیلم زحمت ۲ ساله یک گروه ۱۰ نفره است، تصریح کرد: از ما سؤال می‌پرسند که چرا سراغ شهید یوسف‌الهی رفته‌ایم اما معتقدیم شهدا خود انتخاب می‌کنند که چه زمانی سراغ آنها برویم.

فارسی افزود: در سال ۱۳۷۲ یک فیلم در مورد عملیات والفجر۸ ساختیم و در جریان آن شهید سلیمانی حدود ۴۰ دقیقه در مورد شهید یوسف‌الهی صحبت کردند و حتی از قرارگاهی که قتلگاه شهید بود فیلم گرفتیم اما این فیلم‌ها کار نشد که دلیل آن را نمی‌دانم. ۱۷ سال بعد در فیلمی که در مورد جانبازان می‌ساختیم شهید بادپا فقط حدود ۴۵ دقیقه در مورد شهید یوسف‌الهی صحبت کرد اما اینکه چرا پخش نشد نمی‌دانم اما به محض اینکه سردار سلیمانی به شهادت رسید متوجه شدیم وقت آن رسیده است.

کارگردان مستند «بی‌قرار»، ادامه داد: همه خانواده یوسف‌الهی برای ساخت مستند فیلم در مورد این شهید در خدمت بودند و به نظرم خود شهید انتخاب کرده بود که چه زمانی در مورد او حرف بزنیم و این افتخاری بود که خداوند به من داد. طرح ساخت این مستند را با مرکز در میان گذاشتم، موافقت شد و خوشبختانه مسیر تولید این فیلم در مرکز، با سرعت طی شد. از همکاری مدیران مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در تولید این پروژه سپاسگزارم.

فارسی در پایان با بیان اینکه کودکان حاضر در این مراسم در کلاس درس شهید یوسف‌الهی هستند، خطاب به بچه‌ها، گفت: با دقت این مستند را ببینید تا ببینیم در آینده کدام یک از شما یوسف‌الهی این مملکت می‌شوید.

محمدهادی یوسف‌الهی، برادر شهید در این مراسم ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران ساخت و اکران مستند فیلم «بی‌قرار» و رزمندگانی که شاکله اصلی فیلم بودند، گفت: به نیابت از خانواده شهید از این که دغدعه پاسداشت یاد شهیدان را دارید، صمیمانه سپاسگزارم. در این فیلم، معانی انسانی و ارزشمندی درباره جایگاه انسان و شهدا وجود دارد، خدا را شکر، که تلاش شده تا چنین مستندی ساخته شود.

«بی‌قرار» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره شهید محمدحسین یوسف الهی است که همرزم شهید سردار سلیمانی در جوانی بوده است. «بی‌قرار» را محمدعلی فارسی کارگردانی کرده، این مستند در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده رفت و جایزه دوم شهید آوینی را دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار