دستفروشان در آستانه سال نو ساماندهی خواهند شد

تهران (پانا) - رییس شورای شهر تهران در مورد ساماندهی دستفروشان در آستانه سال نو بر لزوم موقتی بودن این ساماندهی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دستفروشان در آستانه سال نو ساماندهی خواهند شد

مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد ترافیک بساط گستران در شب‌های منتهی به سال نو بیان کرد: اینکه افرادی که شب عید کسب و کاری ندارند و می‌خواهند از موقعیت استفاده کنند باعث بساط گستری و راه بندان می‌شوند.

وی با بیان اینکه شنیده‌ام که معاون شهردار تهران اعلام کرده است که قرار شده در دو منطقه این افراد دستفروش مستقر شوند؛ البته استقرار این افراد باید با شرط که موقتی و نه دائمی؛ باشد، افزود: دست‌فروشی شغلی نیست که بتواند پروانه دریافت کند؛ اما کسانی که در سختی و تنگنا هستند ناچارند به دست‌فروشی روی بیاورند و در مواردی زمینه آزار مردم فراهم می‌شود؛ البته مردم نیز از دست‌فروشان خرید می‌کنند.

درباره تردد خودروهای پلاک شهرستان برای کار در تهران تدبیر شود

چمران در مورد تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران با تأکید بر اینکه خودروهایی با پلاک دیگر شهرستانها نباید در تهران فعالیت کنند، گفت: خودروهای پلاک شهرستان که به صورت موقت می آیند مشکلی نیست؛ اما برخی برای کار به تهران می آیند و حتی در اتومبیل خود استراحت می‌کنند و تعداد بالای این خودروها منجر به ازدحام می‌شود.

وی ادامه داد: معاینه فنی این خودروها در سایر شهرستانها مطابق با معاینه فنی استاندارد در تهران نیست؛ بنابراین خودروهای دودزا در این شهرها معاینه فنی می‌گیرند و در تهران تردد می‌کنند؛ لذا باید به صورت مشخص روی این موضوع کار شود.


می‌توان از تکنولوژی سازندگان چینی برای ساخت مسکن استفاده کرد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد ورود سازندگان چینی به تهران با تاکید بر اینکه انتقال تکنولوژی و کمک در سرعت‌بخشی به ساخت و ساز مسکن ایرادی ندارد، ادامه داد: در مدتی از نیروهای ترکیه برای سرعت در ساخت و ساز استفاده شد. ما به دیگر کشورها برای مسکن‌سازی نیاز نداریم و تنها می‌توان از تکنولوژی استفاده کرد. زمانی وزارت دفاع ساخت سریع را انجام داد و متاسفانه دنبال نشد و قرارداد مالی ساخت و ساز مسکن بین شهرداری و چینی‌ها باید در شورا تصویب شود؛ اما ساز و کار استفاده از این ظرفیت باید توسط سازمان‌های متولی دنبال شود.

چمران در ادامه در واکنش به حواشی نمایشی تحت عنوان داعش در مترو با بیان اینکه نمایش جنایات داعش خوب است اما اینکه در مترو این کار انجام شود یا خیر؟ باید بررسی شود، گفت: باید اندازه نگه داشته شود و شاید اجرای جنایات داعش در همان حد و اندازه صحیح نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار