اضافه‌شدن ۱۶ هزار تخت درمانی از ابتدای دولت سیزدهم

تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت‌ از ابتدای دولت سیزدهم ۱۶ هزار تخت درمانی اضافه و مراکز درمانی جدید نیز افتتاح شده که عمدتا برای مناطق محروم بوده است.

کد مطلب: ۱۴۵۹۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اضافه‌شدن ۱۶ هزار تخت درمانی از ابتدای دولت سیزدهم

‌وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مراجع عظام تقلید در قم درباره رویکرد دولت به توسعه زیرساختهای درمانی مناطق کمتر برخوردار کشور گفت: در حوزه درمان از ابتدای دولت ۱۶ هزار تخت درمانی اضافه و مراکز درمانی جدید نیز افتتاح شده است که عمدتا برای مناطق محروم بود.

بهرام عین اللهی با اشاره به اینکه پنج دهک نخست کشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که حدود ۱۲ میلیون نفر هستند، افزود: درمان ناباروری برای ۳ و نیم میلیون نفر و بهره برداری از ۲۷۰۰ خانه بهداشت و مرکز بهداشت از دیگر اقدامات دولت بود که این تعداد تا پایان دولت به بیش از ۴ هزار مرکز می‌رسد.

وزیر بهداشت با اشاره به توزیع ۳۰۰ دستگاه پیشرفته پزشکی در کل کشور گفت: هم اکنون ۹۹ درصد دارو‌ها در داخل تولید می‌شود و ۴۰درصد از تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی را شرکت‌های دانش بنیان‌ تولید می‌کنند.

وی به ایجاد صندوق بیماری‌های خاص در کشور اشاره کرد و گفت: این صندوق با ۷ هزار میلیارد تومان در کشور فعال شده است که کمک بزرگی به بیماران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار