اعضای بدن بیستمین ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

اردبیل(پانا) - اعضای بدن بیستمین ایثارگر اردبیلی که دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اعضای بدن بیستمین ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

رامین نسیمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: زنده‌یاد سیده باران مهدوی آتشگاه، کودک پنج‌ساله اردبیلی به دنبال حادثه سقوط در استخر در بخش آی.سی.یو اطفال بیمارستان بوعلی اردبیل بستری شده بود که به‌رغم مراقبت‌های درمانی دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: زنده‌یاد مهدوی آتشگاه به‌رغم مراقبت‌های درمانی پس از تایید نهایی مرگ مغزی و با تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بامداد امروز با رضایت خانواده برای اهدای عضو به به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اعزام شد.

مادر سیده باران مهدوی نیز گفت: اعضای دختر پنج‌ساله‌ام به 8 نفر از هموطنان، جانی دوباره بخشید.

این مادر اردبیلی ادامه داد: بارانم رحمتی از سوی خداوند بود که رسالتش بعد از حضور پنج‌ساله در کنار ما، جان بخشیدن به پیکر هشت نفر از هم‌وطنانمان بود.

مادر باران درباره اهدا اعضای دختر پنج‌ساله‌اش گفت: باران چند روز پیش در استخر یکی از آبگرم‌های شهر سرعین در اثر حادثه‌ای دچار غرق‌شدگی شد که بعد از نجات و احیاء اولیه به بیمارستان امام خمینی (ره) در اردبیل اعزام شد؛ ولی متأسفانه علی‌رغم تلاش کادر درمان احیاء کامل برای او تأثیری نداشت و در نهایت با تشخیص مرگ مغزی و رضایت خانواده تصمیم به به اهدا اعضای او گرفتیم.

گفتنی است زنده‌یاد سیده باران مهدوی آتشگاه بیستمین ایثارگر استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ است که اعضای بدن وی با رضایت خانواده به نیازمندان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار