فریاد مهربانی از تخت بیمارستان تا کلاس درس‌‌؛

قدردانی وزیر آموزش و پرورش از معلم‌ فداکار ایلامی‌

روایتی معلمانه از بانویی که علی‌رغم دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، شادکردن دل دانش آموزان را فراموش نکرده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با معلم ایلامی که با وجود شرایط سختِ بیماری سرطان، عاشقانه در کلاس درس حاضر می‌شود، دیدار و از شخصیت معلمانه این خانم معلم تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی وزیر آموزش و پرورش از معلم‌ فداکار ایلامی‌

‌وزیر آموزش و پرورش چند هفته پیش در صفحه ویراستی خود نوشته بود: «امروز مطلبی ‌در مورد همکار پر‌تلاش ایلامی ‌خانم زینب مرادی‌ که علی‌رغم دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان و تحت مداوا قرار گرفتن و تحمل رنج شیمی درمانی در کلاس درس حاضر می‌شود را، خواندم. این معلم با اراده علی‌رغم بیماری در عرصه فعالیت‌های جهادی میدرخشد. از جمله این‌که با کمک‌های خود و نیز جمع‌آوری کمک‌های مردمی از دوستان، آشنایان و همکاران فرهنگی، پدر یکی از دانش‌آموزان خود که محکومیت مالی داشته است را از زندان آزاد کرده است. ضمن تقدر از مجاهدت‌های ایشان از مدیر‌کل آموزش و پرورش استان ایلام میخواهم از زحمات این معلم گرانقدر تقدیر کند.»

‌مفاهیمی وجود دارد که معلمان در کلاس‌های درس به دانش‌ آموزان خود آموزش می‌دهند، اما جایی شیرینی کار نمایان می‌شود که معلم، خود آموزگار عملی آنچه بیان می‌کند می‌شود و اینجا گستره‌ی کار و عمق اثر‌پذیری به حدی وسیع و تابان می‌گردد که انگار‌ کتاب انسانیت به سرفصل دروس دانش‌آموزان اضافه می‌شود و در این بین دانش‌آموز نه فقط آموزش بلکه گام نهادن در راه حیات طیبه را در فرآیندی عملیاتی فرا‌می‌گیرد.

وجود معلمانی که از جان مایه‌ خویش درس فداکاری و ایثار و پیاده کردن ارزش‌ها در کلاس درس را برعهده می‌گیرند برای مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت ذی‌قیمت و افتخار‌آفرین است، چرا که دانش‌آموز‌ مفاهیم ارزشمند انسانی را با تمام وجود لمس می‌کند و الگویی عینی به خود می‌بیند که تا همیشه ‌ایام به عنوان یک ارزش در ذهن و ضمیر او ماندگار می‌‌ماند.

آری؛
نقش معلم بی‌بدیل و بی‌نظیر است...

د‌استان زندگی معلمی فداکار از شهرستان سیروان‌ را می‌خوانید که با وجود داشتن بیماری صعب‌العلاج، فراتر از وظایف معلمی خود تبدیل به الگویی ‌برای دانش‌آموزان خود ‌شده است.

زینب مرادی از نیروهای تازه استخدام در شهرستان سیروان است که امسال دومین سال خدمت خود را تجربه می‌کند.

وی که پیش از این آموزش دهنده‌‌ سوادآموزی بوده با پشتکار و علاقه از این مسیر وارد دستگاه تعلیم و تربیت شده و همین نشان از تعهد‌، مسئولیت‌پذیری و نوع‌دوستی اوست.

خانم مرادی دارای مدرک کارشناسی مدیریت فرهنگی است و در دبستان شهید انار فرهاد روستای سراب کلان شهرستان سیروان مشغول به تدرس‌ دانش‌آموزان پایه‌‌ سوم است.

‌این معلم علی رغم اینکه سنوات اولیه خدمت خود را سپری می‌کند اما چنان رابطه‌ای عمیق با مفاهیم والای تعلیم و تربیت برقرار کرده که خود دست به کار شده و با فداکاری توانسته کارهای بزرگی در ‌مدرسه انجام دهد.

زینب مرادی علی‌رغم دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان و تحت مداوا قرار گرفتن و تحمل رنج شیمی درمانی که باید مسیر ایلام تا تهران را مدام طی کند، توانسته است که با کمک‌های خود و نیز جمع آوری کمک‌های مردمی از دوستان، آشنایان و همکاران فرهنگی، پدر یکی از دانش آموزان خود که محکومیت مالی داشته است را از زندان آزاد کند.

کمک‌های وی به اینجا ختم نمی‌شود، لوازم تحریر، پوشاک و لباس فرم دانش آموزان، کیف و کفش مدرسه‌ای برای نیازمندان، اهدا هزینه رنگ‌آمیزی و تزئین کلاس درس همه و همه ذهن خانم معلم را مشغول کرده و در فکر رفع و رجوع آنان بوده و آن را به سرانجام رسانده.

او ‌در روز ولادت حضرت زهرا (س) نیز با هزینه ‌شخصی خود برای دانش‌آموزان به سن تکلیف رسیده‌ خود در آستان امامزاده بختیار روستا، جشن عبادت برگزار کرده تا مشق دیگری از جنس انس و ارتباط با خدا را برای فراگیران خود تعلیم دهد.

شاه‌بیت کار خانم معلم زمانی عیان می‌شود که در کنار این کمک‌ها از گسترش روح اعتقادی فراگیران خود غافل نشده و با توجه ویژه به قرآن‌آموزی ۱۲ دانش آموز او موفق به حفظ بخش اعظمی از جز ۳۰ قرآن شده‌اند.

‌او می‌گوید: عشقی که به دانش‌آموزانم دارم نیرویی قوی در وجود من پدید آورده که همواره به نشاندن گل لبخند بر روی لبان آن‌ها فکر کنم که مبادا دانش‌آموز روستایی کلاس من برای کمبود امکانات از تمرکز بر تحصیل و فراگیری آموزش فاصله بگیرند.

او ‌معلمی ‌را فرصتی برای گرفتن دستان کوچک کودکان سرزمین خود برای انجام کارهای بزرگ می‌داند.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار