مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

برای ساختن تمدن نوین اسلامی، باید به خودشناسی برسیم

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت دانش‌آموزان دهه هشتادی و نودی، تمدن‌ساز هستند و تمدن نوین اسلامی به دست این دانش آموزان ساخته خواهد شد اما برای ساختن تمدن لازم است چند راه را در پی بگیریم که مهم‌ترین آن‌ها خودسازی است.

کد مطلب: ۱۴۵۹۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برای ساختن تمدن نوین اسلامی، باید به خودشناسی برسیم

محمدرضا ابراهیمی طی مراسمی با حضور سه‌ هزار دانش آموز عضو شورای دانش آموزی اظهار کرد: ماه بهمن ماه شادی بخش برای مردم شریف ایران است، ماهی که مردم با توکل بر خدای سبحان و با ایثارگری، انقلابی ایجاد کردند و حماسه‌ای آفریدند که در طول تاریخ معاصر بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: انقلاب ما مردم‌پایه است و توسط مردم شریف ایران ایجاد شد اما برای جهانیان هم اثربخش است، انقلابی که در آن انسانیت، آزادگی و تجدید میثاق مردم با اسلام رقم خورد. انقلابی که با آن اسلام عزت گرفت، شیعه عزیز شد و این نشانه‌ای از مسیر حق ماست که در پیش گرفتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خطاب به دانش آموزان گفت:‌‌ دانش آموزان عزیزم حتما تاریخ را مطالعه کنید، انقلاب ما به راحتی به دست نیامد. در طول جنگ تحمیلی نزدیک به سیصد هزار شهید که انسان‌هایی با تحصیلات بالا، فرهیخته انقلابی، اندیشمند، دانش آموز و معلم و از تمام اقشار جامعه بودند انقلاب‌مان را ساختند.

ابراهیمی تصریح کرد: راه ادامه‌ انقلاب شرکت فعال و مجتهد و اثرگذار در مناسبت‌های مختلف خصوصا اتفاق‌های پیش رو هست، دانش آموزان از ابتدای انقلاب و در تیم نهضت، عنصری فعال بوده‌اند، همچنین دانش‌آموزان در جنگ تحمیلی همانند رزمندگان و ایثارگران جنگیده‌اند و به درجات آسمانی نائل شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است بر علم، اندیشه و خرد و فعالیت اجتماعی و مهارت‌های‌مان مسلط باشیم. جامعه‌ساز باشیم و آن را بسازیم و پس از خودسازی می‌توانیم تمدن‌ساز باشیم و همانند امام راحل و عظیم شأن‌مان کشور را اداره کنیم.

دانش آموز خبرنگار: آیه مدنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار