وزیر آموزش و پرورش:

رای‌اولی‌ها شور و شوق انتخابات را افزایش می‌دهند

تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی در ایجاد امید و نشاط در جامعه ‌حائز اهمیت است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جوانان و نوجوانان به‌ویژه رای‌اولی‌ها موتور محرک برای افزایش شور و نشاط انتخابات در جامعه هستند، انتخابات و اصل مشارکت رای‌اولی‌ها را اهتمام در آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رای‌اولی‌ها شور و شوق انتخابات را افزایش می‌دهند

همایش بزرگ رای‌اولی‌های تهران صبح امروز با حضور رضامراد صحرایی (وزیر آموزش و پرورش)، عباس جوهری (معاون سیاسی استاندار تهران)‌، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی (معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش)، علیرضا کریمیان (مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران)، سیداحمد موسوی (معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران) و جمعی از دانش‌آموزان رای‌اولی مدارس مختلف پایتخت به میزبانی سالن 12000 نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در این همایش عنوان کرد: ۱۷ روز تا زمان برگزاری انتخابات باقی مانده و رسالت سنگینی نسبت به آگاه ساختن دانش‌آموزان و بیان اهمیت و انگیزه و ایجاد نشاط سیاسی در جامعه بر دوش یکایک ما است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پایه و اساس نظام اسلامی بر رای و نظر مردم استوار است، گفت: در نظام ایران در کنار اسلامیت، جمهوریت و مردم‌سالاری حاکم است و تمام شئون اساسی کشور با رای و نظر مردم اداره می‌شود. لذا امام راحل در اوایل انقلاب در واکنش به سخنان برخی لیبرال‌ها که از مردم خواستند که مدیریت کشور را به آنان بسپارند و خود به زندگی روزمره مشغول شوند با صراحت، نهیب زدند که مردم باید در امور سیاسی و اجتماعی و دیگر حوزه‌ها در عرصه باشند و صحنه را ترک نکنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در برخی از حکومت‌ها و جمهوری‌ها اثرگذاری و دخالت چندانی در اداره امور نداشته و امکان کسب مناصب بالای مدیریتی را ندارند اما در نظام جمهوری اسلامی همه ارکان نظام بی‌واسطه و احیانا با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند. همچنین این امکان وجود دارد که حتی یک فرد عادی به خاطر شایستگی در مناصب و مسئولیت‌های مهم کشوری قرار گیرد که مصداق بارز آن معلم شهید رجایی که از دستفروشی به وزارت، صدارت و ریاست‌ جمهوری رسید و در ۴۵ سال گذشته از این نمونه‌ها فراوان داشته‌ایم که افرادی در پرتو سخت‌کوشی به موقعیت‌های ممتازی رسیده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان جزو گروه‌های مرجع بوده و از پایگاه مردمی مناسبی برخوردار هستند، اظهار کرد: باید از این فرصت برای تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات و جایگاه اثرگذار مجلس شورای اسلامی در اداره امور کشور استفاده کرد و جوانان و نوجوانان را نسبت به این موضوعات آگاه کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید افراد دلسوز، متعهد و انقلابی انتخاب شوند که در تعارض منافع، مصالح ملی و عمومی را بر منافع شخصی، باندی و گروهی ترجیح دهند.

صحرایی با بیان اینکه شاید این ذهنیت وجود داشته باشد که مجلس، اهمیت و نقش چندانی در کشور ندارد، خاطرنشان کرد: باید به خوبی تبیین شود که برخلاف برخی کشورها مجلس در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه مهم و اساسی برخوردار است و اقدامات و مصوبات اساسی دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی (شامل سیاست خارجی) باید از مجرای مجلس بگذرد. مجلس در حوزه تقنین، بررسی و تصویب بودجه و برنامه ۵ ساله، رای اعتماد به وزراء و نظارت نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی افزود: فصل ششم قانون اساسی و از اصل ۶۲ تا اصل ۹۰ به جایگاه و اختیارات مجلس شورای اسلامی اختصاص دارد و نماینده مجلس می‌تواند در همه امور کشور تحقیق و تفحص و در همه امور اظهار‌نظر کند. لذا ضرورت دارد افراد کارآمد و شایسته‌ای انتخاب شوند و معلمان با اشراف کامل به اهمیت این موضوع می‌توانند به ابهامات و سوالاتی که در ذهن دانش‌آموزان است، پاسخ‌های مستند و منطقی داده و آنان را متقاعد کنند.

وزیر آموزش و پرورش، تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی در ایجاد امید و نشاط در جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت: در این دولت، طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی با افزایش درآمدهای کشور در بخش‌های مختلف به اجرا درآمده که در اشتغالزایی، رفع نیازهای کشور و مردم و غلبه بر کمبودها و کاستی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

صحرایی تاکید کرد: معلمان با تبیین درست و واقعی موضوعات می‌توانند تلاش عده‌ای که می‌خواهند با روایت ناقص، اهداف باندی و گروهی خود را دنبال کرده و نظام را به فساد متهم کنند را ناکام بگذارند.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر امروز رزمندگان مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و حامیانش ایستاده‌اند و با تمام وجود، مقاومت و پایمردی می‌کنند به خاطر این است که با الهام از انقلاب اسلامی متوجه شده‌اند که سازش و تسلیم فایده‌ای ندارد و صهیونیست‌ها و نظام سلطه، تعهدی به عهد و پیمان ندارند؛ لذا تنها راه احقاق حقوقشان مقاومت است.

دانش‌آموزخبرنگار: محمدمهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار