رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی:

اولین جلسه دادگاه علنی برخط در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد (پانا) - رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از برگزاری اولین جلسه دادگاه علنی برخط در دادگستری این استان در روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۵۸۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه دادگاه علنی برخط در خراسان شمالی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار است که مقرر شده با استناد به اصل ۱۶۵ قانون اساسی و با هدف دسترسی بهتر اقشار مختلف مردم به خدمات قضایی و آشنایی بیشتر جوامع هدف با نحوه رسیدگی و کیفیت دادرسی‌ها این جلسه به‌صورت علنی و برخط در ساعت ۱۰ صبح مورخه ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ در شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر خراسان شمالی برگزار شود.

وی افزود: یکی از اصول مورد نظر در سند تحول قضایی که همواره مورد تاکید رئیس قوه قضائیه نیز هست، استفاده بیشتر و بهتر از فناوری‌های نوین به منظور تضمین دستیابی آسان و رایگان همگان به خدمات قضایی و تسهیل موجبات دسترسی مردم به راهبردهای آموزشی با موضوعات مختلف کیفری و حقوقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده ادامه داد: برگزاری اولین دادگاه برخط علنی در دادگستری استان خراسان شمالی می‌تواند یک تجربه روشن و آموزنده و در عین حال موفقیت‌آمیز، سازنده و راهگشا را در افق و چشم‌انداز پیش رو قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی اظهار کرد: موضوع این جلسه، اثبات مالکیت و مطالبه خسارت است و سازوکار دادرسی برای افرادی که دسترسی به کد ورود به سامانه برخط را داشته باشند، قابل مشاهده خواهد بود.

مقام عالی قضایی استان گفت: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیندهای رسیدگی قضایی، کمک به استحکام مبانی صدور احکام و اتقان آرا، ایجاد و نهادینه‌سازی فضای مباحثه و برقراری زمینه‌های طرح، بیان و ارائه انتقادات سازنده باعث می‌شود محافل علمی و پژوهشی و جوامع دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضایی با صَرف وقت و هزینه بسیار کمتر ضمن کسب تجربه جدید و آشنایی با نحوه مدافعات و تصمیمات و سازوکار دادرسی بهره بیشتری ببرند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود از این پس با رفع نواقص و ایرادات احتمالی و تسهیل و تسریع در مسیر موجب تحقق این امر، شاهد برگزاری بیشتر این نوع جلسات و به علاوه تنوع موضوعات و مباحث مطروحه باشیم.

دانش‌آموزخبرنگار: مبینا رختیانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار