برگزاری نمایشگاه ملی روایت پیشرفت دولت مردمی سیزدهم

مشهد (پانا) - نمایشگاه ملی روایت پیشرفت (‌دستاورد‌های دوساله دولت سیزدهم) با حضور معاون رئیس‌جمهور و معاون وزیر نفت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۵۸۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه ملی روایت پیشرفت دولت مردمی سیزدهم

نمایشگاه ملی روایت پیشرفت ( دستاورد های دوساله دولت سیزدهم) در حرم مطهر رضوی همزمان با چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر با حضور معاون رئیس جمهور و معاون وزیر نفت و جمعی از مسئولین کشوری و استانی هر وزارتخانه برگزار شد. در جریان برگزاری این نمایشگاه وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی آخرین دستاوردهای خود را برای مردم و رسانه‌ها روایت کردند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: امروز بشکرانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم (روایت پیشرفت) تشکیل شده است.

مهندس مرتضی شاهمیرزایی افزود: ما مفتخریم به همه ی عزیزانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند اعلام کنیم که به شکر خدا کشور ایران در طراحی و ساخت مجتمع های صنعتی ، چه در حوزه بالادست یعنی در اکتشاف، لرزه نگاری، حفاری و کارخانه های آن، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و در طراحی خطوط جریانی گاز و نفت ۱۰۰ درصد خودکفا و بی نیاز از کشور های دیگر شده است و تمام این کارها را جوانان ایرانی انجام می دهند.

وی اضافه کرد: ما در ساخت قطعات و تجهیزات که گلوگاه مهمی برای صنعت نفت می‌باشد بالغ بر ۹۰ درصد خودکفا شده ایم و امروزه سازندگان ایرانی هستند که شرط تعیین می‌کنند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های اصلی و جدی ما در حوزه گاز شیمیایی و کاتالیست ها بود که به برکت دولت مردمی سیزدهم در دی ماه ۱۴۰۰ اعلام کردیم که تا پایان این دولت وابستگی قطعی در این بخش نیز حل می شود.

شاهمیرزایی اظهار کرد: پس ما می توانیم به همه دانشمندان کشورمان که داخل یا خارج از کشور در دانشگاهها ، مراکز تحقیقاتی، مراکز دانش بنیان و مراکز ساخت کالا و تجهیزات به فعالیت مشغول اند و دلشان برای انقلاب اسلامی می‌تپد اعلام کنیم که اینجا مهد فناوری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است و ما آماده انتقال تجربیات و کالاها به کشورها و مناطقی از دنیا که نیازمند آن باشند هستیم.

دانش آموز خبرنگار: مهرنوش هدایتی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار