وزیر خارجه ایران:

آمریکا ارسال سلاح برای رژیم اسرائیل را یک روز نیز قطع نکرده است‌

تهران (پانا) - حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ‌عبدالله بوحبیب وزیر خارجه دولت اداره امور لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد. 

کد مطلب: ۱۴۴۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا ارسال سلاح برای رژیم اسرائیل را یک روز نیز قطع نکرده است‌

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از موضع لبنان و وزیر خارجه این کشور در محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان و نیز مواضع حمایتی قوی لبنان و شخص وزیر خارجه از قضیه فلسطین و مقاومت تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با هرگونه توسعه دامنه جنگ در منطقه مخالف است، گفت نتانیاهو و رژیم صهیونیستی حیات خود را در گسترش جنگ می دانند و آمریکایی‌ها نیز در مسیر متعارض قرار دارند و دولت آمریکا برغم اعلام‌ مخالفت با توسعه دامنه جنگ، اما تمام عیار از رژیم اسرائیل حمایت می‌کند و ارسال سلاح برای رژیم اسرائیل را یک روز نیز قطع نکرده است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت احترام همه طرفها به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان گفت، در خصوص مسائل داخلی لبنان نیز اطمینان داریم که رهبران سیاسی لبنان از ذکاوت و حکمت کافی برای حل و فصل مسائل داخلی این کشور برخوردارند و ایران از هرگونه تصمیم لبنانی حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران چیزی جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد.

بوحبیب وزیر خارجه لبنان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، روابط دو کشور ایران و لبنان را دوستانه و برادرانه خواند و با توجه به اهمیت موضوعات مشترک دوجانبه و منطقه ای، بر ضرورت تداوم این دیدارها و مشورت‌ها تاکید کرد.

وی اجماع لبنانی‌ها در حمایت از حقوق و امنیت لبنان در مرزهای جغرافیایی این کشور را مورد تاکید قرار داد و درخصوص فلسطین نیز بر موضع واضح لبنان مبنی بر ضرورت آتش بس فوری و توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و ارسال فوری کمک های انسان‌دوستانه برای شهروندان فلسطینی تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی موضوعات مرتبط با همکاری های دوجانبه نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار