رئیس پلیس امنیت اقتصادی خبر داد

توقیف ۸۲۵ خودروی قاچاق‌بر

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت در دی‌ماه سال جاری ۷ مرحله طرح سراسری در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز انجام و ۸۲۵ خودروی قاچاق بر توقیف شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۷۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
توقیف ۸۲۵ خودروی قاچاق‌بر

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه در دی ماه سال جاری ۷ مرحله طرح سراسری در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز انجام شده است، عنوان داشت: با برآوردها و اولویت بندی‌های صورت گرفته؛ طرح های مبارزه با قاچاق کالای ممنوعه، مقابله با قاچاق کالای سلامت محور و کالای اساسی، مقابله با خودروهای شوتی و مقابله با قاچاق دارو در سراسر کشور انجام شد.

وی در تشریح نتایج طرح مقابله با اخلال گران ارز و طلا، خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح ۷۰ هزار دلار تقلبی و بیش از ۲۵۹ میلیون انواع ارز کشف و در این زمینه تعداد ۱۰۰ پرونده تشکیل و در حال پیگیری می باشد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه طرح مقابله با کالای قاچاق با اولویت مقابله با دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی در ۱۳ استان دارای گمرک به انجام رسید، گفت: در اجرای این طرح ۹۸ فقره پرونده برای متهمان دستگیر شده تشکیل و ۱۰۹ دستگاه خودروی حامل دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق توقیف شد.

وی با تاکید بر اینکه دارو و لوازم آرایشی قاچاق غالبا فاقد استانداردهای لازم می‌باشند و مشکلات بسیاری را برای مصرف کنندگان خود به همراه می‌آورند، عنوان داشت: در اجرای طرح مقابله با قاچاق دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی در دی‌ماه ارزش تقریبی کالای کشف شده از سوی کارشناسان بیش از ۷۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

بنابر اعلام خبرگزاری پلیس، وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ها بیش از ۸ هزار مورد پرونده برای قاچاقچیان کالا و ارز در سراسر کشور تشکیل شده است، بیان داشت: در اجرای این طرح بیش از ۸۲۵ دستگاه انواع خودرو حامل کالای قاچاق و همچنین خودروهای قاچاق بر معروف به خودروهای شوتی در سراسر کشور توقیف شد.

سردار رحیمی با تاکید براینکه قاچاق کالا سلامت و امنیت اقتصادی کشور را به مخاطره می‌اندازد و مقابله با این معضل و پدیده شوم، عزمی ملی و همگانی را طلب می‌کند، خاطر نشان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند اخبار و اطلاعات خود در خصوص کالای قاچاق را با سامانه ۰۹۶۳۰۰ در میان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار