استقبال دانش‌آموزان از نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

تهران (پانا) - دانش‌آموزان رشته‌های نگارگری و نقاشی هنرستان کار و دانش امام رضا (ع) با حضور در مجموعه فرهنگی هنری صبا (فرهنگستان هنر) از نمایشگاه بخش‌های رقابتی و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر دیدن کردند.

کد مطلب: ۱۴۴۷۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
استقبال دانش‌آموزان از نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

دانش‌آموزان رشته‌های نگارگری و نقاشی هنرستان کار و دانش امام رضا(ع) تهران برای بازدید از آثار هنرمندان حاضر در نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در محل برپایی نمایشگاه حضور یافتند.

در آغاز این بازدید، مسعود زنده‌روح کرمانی دبیر هنری فجر شانزدهم به تشریح جزئیات و بخش‌های مختلف این نمایشگاه پرداخت و با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال شانزدهمین دوره خود را سپری می‌کند، افزود: این رویداد هنری هرساله در در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

وی سپس به پیشینه جشنواره تجسمی فجر اشاره و عنوان کرد: رشته‌هایی که طی سال‌هایی آغازین در جشنواره وجود داشتند، شامل نقاشی، نگارگری، عکاسی، مجسمه‌‌سازی، خوشنویسی، کارتون و کاریکاتور و تصویرسازی بود که در ادامه رشته‌های دیگری چون سرامیک و آبگینه هنری، رسانه‌های هنری جدید و به تازگی، طراحی فرهنگ‌محور نیز به آنها اضافه شده‌اند.

نرگس قاسمی که ۱۸ سال سن دارد، یکی از دانش‌آموزان هنرستان امام رضا(ع) است که در رشته نگارگری تحصیل می‌کند. او درباره تجربه حضور در نمایشگاه تجسمی فجر می‌گوید: ما سال گذشته دو بار برای دیدن نمایشگاه فجر به مجموعه فرهنگی هنری صبا آمدیم و کارهای زیبایی را شاهد بودیم. از همین‌رو امسال نیز تصمیم گرفتیم به نمایشگاه بیاییم.

او می‌گوید به نگارگری و خوشنویسی علاقه‌ ویژه‌ای دارد و در ادامه تاکید می‌کند: امسال در نمایشگاه فجر شانزدهم آثار بخش خوشنویسی خیلی بیشتر از سال گذشته است. آثار بخش نگارگری البته کمتر شده است اما همین مقدار موجود هم کارهای باکیفیت و زیبایی بودند.


زهرا رمضانی دبیر عکاسی، ارتباط تصویری و نقاشی این هنرستان نیز درباره سطح کیفی آثار نمایش‌یافته می‌گوید: امسال نمایشگاه نسبت به دوره قبل جشنواره نمود چشم‌گیرتری داشت. در بخش عکاسی کارهای خلاقانه و ویژه‌ای را شاهد بودیم که توضیح آنها برای دانش‌آموزان، تجربه جذاب و تازه‌ای بود.

وی افزود: در بخش عکاسی، نور، سایه‌پردازی و رنگ‌بندی‌ آثار خوب بود. در بخش نقاشی نیز با اینکه آثار خوبی وجود داشت اما بیشتر نقاشی‌ها رنگ و روغن بودند؛ تکنیک آبرنگ نسبت به دیگر تکنیک‌ها کم بود و گویی تمام هنرمندان با رنگ و روغن کار می‌کنند.

دبیر عکاسی، ارتباط تصویری و نقاشی هنرستان امام رضا (ع) ادامه داد: دیدن نمایشگاه برای دانش‌آموزان تجربه مفیدی است؛ ما برای ملموس ساختن برخی مباحث در عکاسی و اینکه بزرگ کردن عکس چه تاثیری بر قاب می‌گذارد یا تصاویر در شب چگونه عکاسی می‌شوند، دچار مشکل بودیم اما خوشبختانه با حضور در این نمایشگاه تمام ابعاد این مباحث را به دانش‌آموزان منتقل کردیم.


عسل عباسی دیگر دانش‌آموز هنرستان امام رضا (ع) حضور در نمایشگاه تجسمی فجر را تجربه‌ای موثر دانست و تاکید کرد: امروز به‌همراه بچه‌های مدرسه به نمایشگاه فجر آمدیم و آثار هنری خوبی را تماشا کردیم. برخی آثار ایده‌های خوبی به من داد.

وی که در رشته عکاسی تحصیل می‌کند، درباره بازدید از آثار بخش عکاسی نمایشگاه تجسمی فجر گفت: من اولین تجربه‌ حضورم در نمایشگاه تجسمی فجر را داشتم؛ این نمایشگاه و آثار متنوع آن به من کمک کرد تا ایده‌های خوبی بگیرم و فکر می‌کنم همین امر در آینده کاری من تاثیر داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار