تولید غذا در کشور ۵۰۰ درصد رشد داشته است

تهران (پانا) - رییس سازمان شیلات کشور گفت‌ در تولید غذا از ۲۶ میلیون تُن اول انقلاب به بیش از ۱۳۵ میلیون تُن در حال حاضر رسیده‌ایم که رشد ۵۰۰ درصدی دارد.

کد مطلب: ۱۴۴۷۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید غذا در کشور ۵۰۰ درصد رشد داشته است

‌به گزارش ‌وزارت جهاد کشاورزی، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات کشور به نمایندگی از وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح همزمان ۷۱ پروژه کشاورزی مازندران اظهار داشت: مازندران هم در پایداری انقلاب، هم در دفاع مقدس و هم در امنیت غذایی بسیار خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: در تولید غذا از ۲۶ میلیون تن اول انقلاب به بیش از ۱۳۵ میلیون تن در حال حاضر رسیده ایم که رشد ۵۰۰ درصدی دارد.

رییس سازمان شیلات کشور تصریح کرد: ۱۲ درصد تولید مرغ استان مربوط به مازندران است و اگر مازندران و تولیدکنندگان آن نباشند نمی‌توان کشور را اداره کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید غذای ۱۱۰ میلیون نفر را در سال ۱۴۱۱ تامین کنیم و ایران معین تامین غذای کشور‌های همسایه هم هست.

وی اظهار داشت: اگر دنبال تولید پایدار هستیم باید از منابع موجود نهایت استفاده را ببریم و توسعه عمودی داشته باشیم.

حسینی بیان داشت: در حوزه شیلات در ابتدای انقلاب ۳۵ هزارتن تولید داشتیم که ۳۲ هزار تن صید و ۳ هزار تن آبزی‌پروری بود، اما امروز یک میلیون و ۳۵۲ هزار تن تولید داریم که شامل ۷۵۱ هزار تن صید و ۶۰۱ هزار تن آبزی‌پروری است و مازندران با ۱۱۰ هزار تن تولید رتبه اول کشور را دارد.

وی تاکید کرد: مازندران تفکر مولد بودن دارد و نباید زمین‌های کشاورزی آن در معرض تهدید و تخریب قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار