کسب رتبه سوم جشنواره اقوام ایرانی دانشگاه فرهنگیان،توسط دانشجو معلمان استان چهارمحال و بختیاری

شهرکرد(پانا)_سومین دوره جشنواره اقوام ایرانی دانشگاه فرهنگیان درحالی در  استان بوشهر برگزار شد که تعدادی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان نیز در آن شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۴۴۶۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه سوم جشنواره اقوام ایرانی دانشگاه فرهنگیان،توسط دانشجو معلمان استان چهارمحال و بختیاری

دانشجومعلمان استان چهارمحال وبختیاری با پوشش محلی استان یعنی چوقا،دبیت و گیوه در این مسابقات حاضر شدند و با بر پایی سیاه چادر به عنوان غرفه جذابیت های استان چهارمحال وبختیاری از جمله غذاهای بومی_محلی،بازی های محلی،شاهنامه خوانی و نغمه سرایی و...را به نمایش گذاشتند و توانستند رتبه سوم را کسب کنند.

یکی از دانشجو معلمان شرکت کننده در این جشنواره در گفت و گو با پانا گفت:کشور بزرگ و پهناور ایران اقوام بسیاری دارد که حفظ وحدت و همبستگی میان آنان بسیار امر مهم و حیاتی است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی نقش بسیار موثر و پررنگی در شناخت متقابل فرهنگ ها و از طرف دیگر افزایش همبستگی آنها دارد.

وی ادامه داد:اگر بتوانیم خود را ازهر لحظه بیشتر متحد و یکپارچه کنیم دشمنان همواره از ما نا امید خواهند بود و جرئت اهانت و دست درازی به کشور را نخواهند داشت و این یک امر ضروری است که امروزه عموم مردم غیور ایران آن را درک کرده اند.

وی عنوان کرد: این جشنواره ، همدلی و وحدت اقوام ما را بیشتر خواهد کرد و خرده فرهنگ‌های ایران را بیشتر و بهتر به جامعه معرفی می کند و از این طریق نیز توانمندی های دانشجویان در این جشنواره شناسایی و شکوفا شد.

این دانشجو معلم ضمن اشاره به نقش دولت در برگزاری چنین جشنواره هایی خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برکات بسیاری داشته است که یکی از آنها اتحاد،همدلی و همبستگی اقوام مختلف ایران زمین است و این مهم بسیار ارزشمند است زیرا ما نیاز داریم تا فرهنگ و آداب و رسوم خودمان را حفظ کنیم چون جامعه‌ای که نسبت به فرهنگ و آداب و رسوم خودش بی توجه باشد، فرهنگ بیگانه به آن حمله ور می‌شود و جامعه‌ای که به آداب و رسوم خودش توجه نداشته باشد، آداب دیگران بر آن تحمیل می‌شود و انجام این مهم و تحقق این امر بر دوش تک تک مردم از جمله دانشجو معلمانی است که نقش فرهنگی در جامعه دارند.

وی در پایان از میزبانی استان بوشهر و عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره که آن را به بهترین نحو برگزار کردند تشکر و قدر دانش کرد.


خبرنگار:مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار