معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر ارشاد اعلام کرد

برگزاری کارگاه‌های رسانه‌سازی برای دانش‌آموزی در نمایشگاه مطبوعات

تهران (پانا) - معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید کارگاه‌های رسانه‌سازی برای دانش‌آموزی در نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شود و در جریان نمایشگاه رسانه‌های ایران از پنج چهره ملی رسانه‌ای تقدیر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه‌های رسانه‌سازی برای دانش‌آموزی در نمایشگاه مطبوعات

صبح امروز نشست خبری نمایشگاه مطبوعات با حضور فرشاد مهدی‌پور ،معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن کنفرانس معاونت مطبوعاتی برگزار شد.
در بخشی از این نشست مهدی‌پور با اشاره به این مطلب که حدود ۶۰۰ رسانه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران حضور دارندف گفت: امسال یک غرفه ویژه برای دانش آموزان و نوجوانان خواهیم داشت ، همچنین کارگاه رسانه‌سازی را برای آنها خواهیم داشت.
وی ادامه داد: توجه به انسان‌ رسانه‌ها و دانش‌بنیان‌های حوزه رسانه از دیگر رویکردهای مهم نمایشگاه مطبوعات است.
مهدی‌پور در ادامه سخنان خود درباره دلایل توقف نمایشگاه مطبوعات در 6 سال گذشته و آغاز دوباره این رویداد فرهنگی و هنری اظهار کرد: یکی از دلایل تعطیلی این رویداد کرونا بود و خوشحالی که این رویداد پس از 6 سال بار دیگر آغاز به‌کار می‌کند.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال توجه ویژه‌ای به گروه‌های تولید محتوا و دانش‌بنیان‌های حوزه رسانه و همچنین «انسان‌ رسانه‌ها» و فعالان حوزه خبر خواهیم داشت به عنوان مثال 4 نشست تجربه کاوی داریم که به صورت گفت‌وگوهای تعاملی برگزار می‌شود.
مهدی‌پور ادامه داد: 4 نکوداشت و بزرگداشت نیز در حین برگزاری این رویداد خواهیم داشت ، همچنین نشست‌هایی را با عنوان به وقت رسانه برگزار می کنیم که به مبانی روزنامه‌نگاری می پردازد.
وی ادامه داد: راه‌اندازی بخش ویژه «غزه» نیز یکی دیگر از برنامه هایی است که در دستور کار نمایشگاه رسانه‌های ایران قرار دارد که بر اساس آن نمایندگانی از رسانه‌های مختلف جهان حضور خواهند داشت.
مهدی پور تصریح کرد: از تعدادی چهره رسانه‌ای خارجی با هدف آموزش برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور رسانه‌های خارجی در این نمایشگاه اشاره کردو گفت: بخش دیگر نمایشگاه، رسانه‌های بین‌الملل است که با توجه به تحولات منطقه و طوفان‌الاقصی غرفه ویژه‌ای به این منظور در نظر گرفته شده و رسانه‌های بین‌المللی از قطر، قطر، ترکیه و همچنین کشورهای اروپایی حضور پیدا خواهند کرد.
مهدی‌‌پور خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی نشست تخصصی با موضوع هوش مصنوعی، سواد رسانه، کتاب‌های رسانه‌ای، اقتصاد رسانه و انتقال تجارب روزنامه‌نگاری در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.
وی به حال و هوای نمایشگاه مطبوعات در آستانه انتخابات اشاره کرد و گفت: نمایشگاه رسانه‌های ایران ۱۴۰۲ از ۲۹ بهمن ماه به مدت چهار روز در مصلی تهران آغاز به کار می‌کند و این تاریخ یک هفته مانده به انتخابات است.
مهدی پور اضافه کرد: نمایشگاه رسانه‌ها در برگزاری پرشور انتخابات اثرگذار خواهد بود و به تبادل ایده‌ها و نظرها خواهد انجامید. حوزه‌های رسانه‌ای هم پیش‌بینی لازم را در این زمینه کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار