مثلث آمریکایی میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ را بشناسید؛

نمادین‌ترین ورزشگاه جهان، میزبان بازی افتتاحیه جام بیست‌وسوم

تهران (پانا‌) - بیست‌وسومین دوره جام جهانی فوتبال مردان ۲۰۲۶ از ۱۱ ژوئن، (۲۱ خرداد ۱۴۰۵)، تا ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۶، (۲۸ تیر ۱۴۰۵) به طور مشترک، توسط ۱۶ شهر در سه کشور آمریکای شمالی(کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا)، میزبانی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مثلث آمریکایی میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶  را بشناسید؛

این مسابقات اولین میزبانی توسط سه کشور، اولین جام جهانی آمریکای شمالی از سال ۱۹۹۴ و اولین جام جهانی از سال ۲۰۰۲ خواهد بود، که توسط بیش از یک کشور برگزار می‌شود. از سوی دیگر این رقابت‌ها اولین مسابقاتی است که با فرمت جدید و با حضور ۴۸ تیم برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری این مسابقات میزبانان و زمان بازی‌های افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شد، به طوری که ورزشگاه ۸۳ هزار نفری آزتکا در کشور مکزیک، در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۵)، میزبان افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، کانادا و مکزیک خواهد بود. آزتکا اولین ورزشگاه تاریخ خواهد بود، که از ۳ جام جهانی مختلف میزبانی می‌کند.

آزتکا، با میزبانی از دو بازی فوق‌العاده تاریخ جام جهانی بین آرژانتین و انگلیس در جام ۱۹۸۶ و آلمان و ایتالیا در جام ۱۹۷۰، یکی از نمادین‌ترین ورزشگاه‌های تاریخ این مسابقات است.

همچنین ورزشگاه مت‌لایف در نیویورک که گنجایش ۸۲۵۰۰ نفری دارد، به عنوان میزبان فینال جام جهانی ۲۰۲۶ معرفی شد. فینال این مسابقات، روز ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۶ (۲۸ تیر ۱۴۰۵) برگزار خواهد شد.

مکزیک، با میزبانی قبلی خود در مسابقات ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶، اولین کشوری خواهد بود که سه بار میزبان جام جهانی مردان است. ایالات متحده آمریکا آخرین بار در سال ۱۹۹۴ میزبان جام جهانی بود، در حالی که این اولین باری است که کانادا میزبان این مسابقات است. این رویداد، پس از برگزاری دوره ۲۰۲۲ در قطر در ماه‌های نوامبر و دسامبر به برنامه برگزاری مسابقات در تابستان باز خواهد گشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار