پیام خداحافظی معاون سابق پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خطاب به همکاران فرهنگی

تهران (پانا) - اصغر باقرزاده معاون سابق پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خطاب به همکاران فرهنگی پیام خداحافظی نوشت.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام خداحافظی معاون سابق  پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خطاب به همکاران فرهنگی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام خداحافظی باقرزاده خطاب به همکاران فرهنگی به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

وَقُل رَّبِّ أَدۡخِلۡنِی مُدۡخَلَ صِدۡقٖ وَأَخۡرِجۡنِی مُخۡرَجَ صِدۡقٖ وَٱجۡعَل لِّی مِن لَّدُنكَ سُلۡطَٰنٗا نَّصِیرٗا

مربیان و مشاوران
مدیران و معلمان
همکاران و همراهان معاونت پرورشی و فرهنگی

سلام علیکم

امروز در پایان خدمت شیرین ۲ ساله در معاونت پرورشی و فرهنگی، خدای متعال را بر همه نعمت‌های بیکرانش به ویژه داشتن یاران مخلصی همچون شما سپاسگزارم و از همه شما عزیزان بابت زحمات و خدمات مجاهدانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

بی‌تردید برداشتن بار سنگین معاونت پرورشی و فرهنگی به‌ویژه پس از دوره رخوت و فترت منبعث از کرونا بدون همدلی و همراهی شما عزیزان مقدور کسی نبود.

ایجاد انسجام و یکپارچگی در برنامه‌های پرورشی، بازگشت به مدرسه و برنامه‌های مدرسه‌محور، نقش‌سپاری به دانش‌آموزان و اولیا، حساس‌سازی مدیران و معلمان به مسائل پرورشی و استفاده از ظرفیت بی‌نظیر ایشان در اجرای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی، جدی انگاری تشکل‌های دانش‌آموزی، استفاده از ابزارهای روز آمد در نظارت و ارزیابی و سنجش اثربخشی فعالیت‌ها، سیاست‌هایی بود برگرفته از سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه وزیر محترم آموزش و پرورش که همگی در برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه با پنج هدف ایمان، امید، نشاط، هویت و خردورزی تجمیع شد و تا حدودی مدارس را از سردرگمی حاصل از کثرت آزار دهنده انبوه برنامه‌های موازی رهایی بخشید. و البته این لطف بزرگ خدا به ما بود که راه برنامه‌های پرورشی را هموار و روشن ساخت.

شیرینی تقدیر رهبر عزیزمان در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ از اقدامات ستادی پرورشی چنان انرژی معنوی داشت که برای اجرای فرمان ایشان در رساندن برنامه‌ها به کف مدرسه با انگیزه‌تر از قبل پیش رفتیم و تلاش کردیم به این هدف مبارک نزدیک شویم، هم اینک به همت همکاران عزیز در استان‌ها برنامه فراگیر به کف مدرسه‌ها رسیده و با یاری مخلصانه همه عزیزان و البته بخش انفورماتیک وزارت برنامه‌های مدرسه‌ای قابل رصد و ارزیابی شده‌است و زمینه ثبت و رصد کنشگری دانش‌آموزان نفر به نفر مهیا است. رویدادهای فرهنگی، اردوها، مسابقات، نظرسنجی‌ها، وضعیت آسیب‌های اجتماعی، شخصیت‌شناسی، هدایت تحصیلی، همگی امکان تعیین برخط میانگین نمره مدرسه و کارنامه عملکردی آن را فراهم کرده و در دسترس قرار داده است و اختصاص اعتبارات به‌صورت مدرسه‌ای بر همین اساس انجام شده است.

جدیت وزیر محترم، و عزیزان همکار، در اثبات اهمیت امور تربیتی، علاوه بر افزایش صد درصدی اعتبارات در سال جاری و ان‌شالله سیصد درصدی سال آتی، جلب نظر مراکز قانون‌گذاری و حکمرانی را به موضوع تربیت به‌ همراه داشت، به نحوی که طرح تحول امور تربیتی دستور کار اصلی ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و اعضای محترم این ستاد طی جلسات بسیار زیاد و گفتگوهای عمیق با معاونت پرورشی و سایر بخش‌های آموزش و پرورش، طرح جامع و کامل تحول امور تربیتی را تهیه و آماده تصویب نمودند که انشاالله به زودی در ۱۱ اسفند ماه همزمان با هفته تعلیم و تربیت اسلامی رونمایی خواهد شد و اجرای آن برکات فراوانی را برای تحقق اهداف پرورشی و تربیتی به همراه خواهد داشت. راهبرد سفرهای تربیتی در قالب اردوهای یک روزه، زیارت اولی‌ها در مشهد و قم و جمکران، اردوهای هفت سنگ، مرکز دنیا ویژه خبرنگاران پانا، راهیان نور و راهیان پیشرفت چنان فراگیر شد که به عنوان یک راهبرد اصلی تربیتی در برنامه هفتم پیشرفت جا پیدا کرد.

نقش‌سپاری به دانش‌آموزان به عنوان کم هزینه‌ترین و بااثرترین روش تربیتی راهبرد اصلی همه مدارس و مراکز فرهنگی تربیتی قرار گرفت.

در کنار آن نقش‌سپاری به اولیا و جلب مشارکت آن‌ها تعداد فراوانی از پدر و مادرها را به کمک اجرای برنامه‌های تربیتی مدرسه وارد نمود.

هموارسازی زمینه همکاری گروه‌ها و نهادهای مردمی و جهادی مردمی در کنار مدیران و مربیان مدارس علی‌رغم برخی مشکلات به نحوی پیش رفت که هم اینک بیش از ۲۰ گروه مردمی و جهادی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مدرسه را تقویت می‌کنند.

همزمان اجرای دوره‌های کارگاهی و مهارتی ویژه مربیان و مشاوران مدارس با موضوعات کاربردی زمینه ارتقای توانمندی‌های مربیان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عامل تربیتی در مدرسه آن‌ها را فراهم کرد.

دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و معلمان در خصوص آشنایی با آسیب‌های اجتماعی پس از استقرار برنامه نماد، اجرای غربالگری، آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان و اولیا استقبال شد.

فراهم کردن فرصت‌های تربیتی در برنامه درسی، نظیر استفاده از محتوای کتب درسی در رویدادهای هنری، تئاتر درسی، سرودها و مسابقات قرآن، تجربه شیرین و امیدبخش فراگیری و تلفیق برنامه‌های آموزشی و پرورشی را به وجود آورد.

بی‌شک نقش ستاد در تعیین سیاست‌ها، پیشنهاد راهبردها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها، نظارت‌ها و ارزیابی‌ها و سنجش اثربخشی برنامه‌ها بدون اقدام و عمل معاونین پرورشی و مدیران کل استان‌ها مناطق و مدیران مدارس بی‌نتیجه می‌ماند.

هم اینک عزم راسخ وزیر محترم آموزش و پرورش و همکاران و معاونین و مدیران ستادی و استانی در اجرای برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی ستودنی است. از خداوند تبارک و تعالی برای همه شما عزیران آرزوی بهروزی و موفقیت دارم‌.

دعاگویتان هستم و محتاج دعای خیر شما

اصغر باقرزاده
پانزدهم بهمن ۱۴۰۲»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار