جام ملت‌های آسیا۲۰۲۳؛

ایران در آستانه طلسم‌شکنی؛ تیر خلاصی ایران به سامورایی‌ها

زنگ خطر ایران برای کره‌ای‌ها؛ جام هجدهم در انتظار ایران

تهران (پانا) - تیم ملی فوتبال ایران در آستانه طلم شکنی با شکست ژاپنی‌ها قرار گرفت و در دو قدمی تا جام هجدم قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ایران در آستانه طلسم‌شکنی؛ تیر خلاصی ایران به سامورایی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران پس از موفقیت در گروه C جام ملت‌های آسیا که سه پیروزی متوالی مقابل فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات به دست آورد، در مرحله یک هشتم نهایی رقابت سختی برابر سوریه انجام داد و در ضربات پنالتی به برتری رسید.

مهدی طارمی، غایب بزرگ این دیدار در تیم ملی فوتبال کشوئرمان بود، که از سکوها نظاره‌گر این بازی بود.

غیبت مهدی طارمی، با حضور سردار آزمون، کم رنگ جلوه می‌داد. حضور علیرضا بیرانوند در سنگر تیم ملی، یک دلگرمی بزرگ برای فوتبالیست‌های تیم ملی بود.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی و سردار آزمون در این دیدار مقابل ژاپن صف آرایی کردند.

علیرضا جهانبخش در دقیقه 13، با پاس در عمق زیبای عزت اللهی دروازه نه چندان امن سامورایی‌ها را به لرزه درآورد.

سید مجید حسینی و صادق محرمی،به دلیل مصدومیت و مهدی طارمی به علت محرومیت در فهرست تیم ملی ایران مقابل ژاپن حضور نداشتند. مهدی طارمی جای خود را به کنعانی‌زادگان، محمدی، ابراهیمی و محبی داده بود. در دقیقه 11 داور برای لحظاتی بازی را نگه داشت تا صحنه مشکوک در محوطه جریمه ژاپن و احتمال اتفاق افتادن خطای پنالتی به سود ایران را بررسی کند که خطایی اعلام نشد.

موریتا در دقیقه 28 با نفوذ به قلب دفاع ایران، دروازه بیرانوند را با شوت زمینی باز کرد. دقیقه 29: شوت پای چپ سردار آزمون در موقعیت آفساید را مدافعان ژاپن دفع کردند.

فرار عالی سامان قدوس در دقیقه 39، پشت مدافعان ژاپن و شوت روی پای او با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه ژاپن به بیرون رفت.

باشگاه فاینورد با انتشار تصویر این دو ملی پوش ایرانی و ژاپنی، نسبت به جدال آنها در آسیا واکنش نشان داده و برای هر دو بازیکن آرزوی موفقیت داشته است.

مهدی طارمی، برخلاف دیدار با سوریه که بابت محرومیت خود اشک می‌ریخت و بازیکنان دیگر به وی روحیه و انرژی مثبت می‌دادند، امروز سعی کرد ملی پوشان را به لحاظ روحی و روانی تقویت کند.

ارسال توپ از جناح چپ زمین در دقیقه 50، به محوطه جریمه ژاپن و ضربه سر شیرجه‌ای آیاسه اوئدا نزدیک بود تبدیل به گل شود که با خوش‌شانسی بیرانوند از روی دروازه ایران به بیرون رفت.

اشتباه امید ابراهیمی در میانه زمین در دقیقه 53، کاری کرد تا ژاپن خیلی سریع صاحب موقعیت شود که در نهایت شوت کوبو دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه ایران رد شد.

محمد محبی در دقیقه 55 روی پاس در عمق استثنایی سردار آزمون گل تساوی را مقابل ژاپن به ثمر رساند.

فرار دیدنی سردار در دقیقه 63، با یک پاس بلند به پشت مدافعان ژاپن را آزمون با سرعت بالا تبدیل به موقعیت جدی کرد و وارد محوطه جریمه شد که دو سر توپ پیاپی و چشم‌نواز و شوت محکم او به زاویه مخالف تبدیل به گل شد، اما آفساید میلی‌متری مهاجم تیم ملی با وی‌ای‌آر اعلام شد.

مهارهای خوب بیرانوند، مهاجمین ژاپنی را تا دقیقه 80 ناکام گذاشته است و همانند بازی با تیم فوتبال سوریه، خوش درخشید. تا پایان پنج دقیقه به پایان 90 دقیقه این دیدار فوتبالیست‌های تیم ملی ایران، مردانه مقابل سامورایی‌های قاره کهن ایستادند.

ارسال رامین رضاییان در دقیقه 67، از جناح راست زمین به مقابل تیرک دوم و ضربه سر شیرجه‌ای محمد محبی به تور کنار دروازه ژاپن خورد تا نیمکت ایران آه و افسوس بکشد.

پاس بلند عزت اللهی در دقیقه 68، به پشت مدافعان ژاپن را قدوس در موقعیت آفساید برای سردار کاشت که شوت دیدنی این بازیکن را سوزوکی دفع کرد. ارسال میلاد محمدی در دقیقه 73، از سمت چپ زمین و ضربه سر دیدنی سردار آزمون با اختلاف کم از کنار تیرک دروازه ژاپن رد شد.سانتر میتموما و ضربه سر اوئدا در دقیقه 75، از کنار دروازه ایران به اوت رفت. در دقیقه 80، بازیکنان ایران به شدت اعتقاد به برخورد توپ به دست موریتا و اعلام پنالتی داشتند، که ما نینگ، داور چینی و کمک‌های او در اتاق وی‌ای‌آر چنین تصمیمی نگرفتند.

تیم ملی فوتبال ایران در دقایق پایانی این دیدار از هوا و زمین حملات جدی روی دروازه ژاپنی‌ها داشتند. VAR، به عنوان یار دوازدهم تیم فوتبال ژاپن، گل سردار فوتبال ایران را مردود اعلام کرد.

کنعانی زادگان در حساس‌ترین لحظات فوتبالی ایران در دقیقه 94 پنالتی به نفع تیم ملی ایران گرفت و کاپیتان جهانبخش، پشت ضربه پنالتی ایران قرار گرفت و زنگ خطر را برای کره‌ای ها در فینال احتمالی تیم ملی فوتبال ایران با ژاپن به صدا درآورد. سرداران فوتبال ایران به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد و در انتظار دیدار قطر - ازبکستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار