مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان:

دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به مقوله مدرسه‌سازی دارد

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت دولت سیزدهم، نگاه ویژه، متفاوت و متمایزی به مقوله مدرسه‌سازی در سراسر کشور دارد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به مقوله مدرسه‌سازی دارد

حسن بروشکی گفت: دستگاه تعلیم و تربیت از زمان استقرار دولت مردمی ایران قوی، شرایط متفاوتی از گذشته به خود دیده و شاهد اتفاقات و اقدامات متمایز و امیدآفرینی است که در حوزه‌ها و شاخص‌های گوناگون نمود و بروز داشته و دارد؛ از جمله نگاه بلند و ویژه به حوزه ساخت‌وساز و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی در سطح کشور و تحویل ۶۷۵۶ فضا در قالب ۳۱۸۷۷ کلاس و اعتباری معادل ۴۱ هزار میلیارد تومان و متناظر با آن در سیستان‌ و بلوچستان تحویل ۴۳۰۰ کلاس درس تاکنون بوده است.

بروشکی از کسب رتبه اول در تحویل کلاس و مشارکت خیرین در سال ۱۴۰۲ در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: در سایه نگاه ویژه، متفاوت و متمایز دولت سیزدهم به مقوله مدرسه‌سازی، شاهد رشد نرخ سرانه فضای آموزشی از ۳.۲ به ۳.۸ در سیستان و بلوچستان هستیم.

وی افزود: این مهم در شرایطی حاصل شده که سیستان و بلوچستان، بیشترین نرخ جمعیت دانش‌آموزی و افزایش فزاینده آمار در هر سال را داراست و از سوی دیگر در سال‌های متمادی و ماضی، عقب‌ماندگی تاریخی در شاخص‌های مختلف را در بر داشته و کار را در نظام آموزشی دو چندان سخت می‌کرد.

بروشکی ادامه داد: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در روزهای اخیر تحویل تعداد ۹۵۰ فضای جدید در قالب ۴۰۰۰ کلاس درس در کل کشور که سهم سیستان و بلوچستان ۱۵۵ پروژه با ۵۶۹ کلاس و زیربنای ۶۳۵۷۹ مترمربع است از دیگر اقدامات دولت مردمی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای دولت مردمی با شعار «مدرسه‌سازی تجلی مردمی‌سازی» تاکنون با تحویل ۴۳۰۰ کلاس درس بیش از ۱۳۰ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان از نعمت فضای آموزشی و پرورشی استاندارد بهره‌مند شده‌اند و می‌توان گفت جای‌جای این استان به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل و نهضت بزرگ مدرسه‌سازی در حال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: البته در این میان نباید از نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز غافل شد و باز هم می‌توان گفت به طور میانگین در سال‌های اخیر نیمی از کلاس‌های درس در سیستان و بلوچستان با مشارکت و حضور گسترده این عزیزان احداث و بهره‌برداری رسیده و شعار مدرسه‌سازی تجلی مردمی‌سازی بیش از گذشته محقق شده است.

دانش‌آموزخبرنگار: ستایش شهرکی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار