مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۵۵ باب کلاس درس در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از بهره‌برداری ۱۵۵ باب کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان در شش ماهه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۱۵۵ باب کلاس درس در آذربایجان شرقی

مسعود سعادتی در آیین متمرکز استانی زنگ انقلاب در هنرستان دخترانه استاد شهریار ناحیه ۱ تبریز گفت: تحولی که در آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی در همه بخش ها بوده کاملا مشهود است و بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی با توجه ویژه دولت مردمی به امر مدرسه سازی از آغاز هفته دولت تاکنون، پروژه‌های بسیار خوبی افتتاح شده است که بهره‌برداری از ۱۵۵ باب کلاس درس در قالب ۲۴ پروژه مدرسه‌سازی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان در شش ماهه سال جاری از آن جمله به شمار می‌آیند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه معتقدیم که تحول نه از اتاق مدیر و رئیس منطقه و ناحیه، بلکه از مدرسه و کلاس‌های درس شروع می‌شود، گفت: شعار محوری "مدرسه قوی، ایران قوی" این تحول را به اوج خواهد رساند.

وی در ادامه افزود: سیاست‌ دولت سیزدهم بر این است که ابتدا اعتبار معلم و کلاس درس باید در جایگاه واقعی قرار گیرد که اثربخشی بیش از پیش نتیجه امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور، یکی از اقدامات دولت در این زمینه است و عدالت آموزشی را به معنای واقعی عملی کرد.

سعادتی، اجرای قانون مولدسازی را یکی از اتفاقات خوب و موثر در راستای توسعه سرانه فضاهای آموزشی استان دانست و گفت: مدت‌ها بود که در حوزه استفاده بهینه از امکانات آموزشی دچار مشکل بودیم و با صرف اعتبارات عادی باید چندین سال منتظر تکمیل نزدیک به ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان باشیم و این مشکل با اجرای قانون مولدسازی برطرف می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد تبیینی یکی از رویکردهای برنامه های دهه فجر است، گفت: دشمنان نظام با جعل و انحراف در تاریخ و تحریف، در صدد القای این امر هستند که ما در جایگاه مناسبی قرار نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تبیین دستاوردها در حوزه سوادآموزی خاطرنشان کرد: استان ما از نظر شاخص باسوادی (گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال) با ۹۸/۳ در جایگاه بالاتری نسبت به میانگین کشوری قرار دارد. در حالی که این شاخصی قبل از پیروزی انقلاب ۳۵ درصد و ۱۰ درصد هم از میانگین کشوری پایین‌تر بود.

وی افزود: نوجوانان ما باید بدانند قبل از انقلاب فاصله بین باسوادی زنان و مردان حدود ۲۴ درصد بوده و امروز این فاصله به 6 درصد کاهش پیدا کرده که نشانگر این است زنان ما با حفظ شان خود به بهترین شکل ممکن نقش خود را ایفا کرده‌اند.

سعادتی با بیان اینکه برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش در دو بعد تحول فیزیکی و کالبدی مدارس و بعد کیفیت آموزشی و پرورشی در حال برگزاری است، اظهار کرد: تغییر در حوزه کنکور و تقویت مدارس دولتی و تدوین برنامه‌های ویژه برای توانمندی معلمان و افزایش کیفیت آموزش در حوزه ابتدایی، هنرستان‌ها، متوسطه و حوزه فرهنگی در همین راستا بوده و درصدد کیفیت بخشی به آموزش هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی دستگاه تعلیم و تربیت برای مشارکت در برگزاری هر چه بهتر انتخابات، گفت: رای اولی‌ها و ۴۵ هزار معلم و همکار بازنشسته همه با حضور پرشور و کمک به برگزاری انتخابات در کشور پای کار هستند و آموزش و پرورش، تکیه گاه اصلی برگزاری انتخابات در کشور است.

دانش آموز خبرنگار: اسما قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار