سیلاب در شهر های گیلان

خبرگزاری پانا:بیشترین خسارت سیلاب مربوط به پل های ارتباطی رضوانشهر و فومن بوده است.

کد مطلب: ۱۴۴۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا:افشین عزیزی گفت‌: بارش شدید باران و وقوع سیلاب همچنین موجب قطع پل ارتباطی ماسال به فومن، بسته شدن پل ماچیان رودسر، رانش كوه در جاده ماسال به گیلوان، طغیان رودخانه پیربازار به ضیابر و تخریب چند پل ارتباطی در شهرستان‌های رضوانشهر، تالش و املش شده است.
وی ادامه داد: بارش باران موجب آبگرفتگی معابر شهرهای لاهیجان، رشت، آستارا، رضوانشهر و املش نیز شده و خساراتی به برخی منازل روستایی وارد آورده است.
مدیركل مدیریت بحران استانداری گیلان بیشترین میزان بارش باران بر اساس گزارش اداره هواشناسی را مربوط به شهرستان رضوانشهر با حدود ۱۲۰ میلیمتر باران عنوان و خاطرنشان كرد: بیشتر مناطق غرب گیلان از جمله آستارا، تالش، فومن، صومعه‌سرا و شفت دچار آب‌گرفتگی شده‌اند.
وی بیان داشت: وقوع سیلاب موجب قطع شدن راه سه روستای بخش سردارجنگل و یك روستای بخش مركزی فومن نیز شد و خساراتی برجای گذاشت.
عزیزی میزان خسارات وارده را در دست بررسی عنوان كرد و گفت:با توجه به آماده بودن دستگاه‌های اجرایی و نیز فرمانداری‌ها، هم‌اینك تمامی راه‌های اصلی و روستایی در گیلان باز است و آمد و شد در آنها جریان دارد.
وی افزود: در برخی مناطق نیز كه پل‌های ارتباطی دچار خسارت شده‌اند، اقداماتی به صورت اضطراری انجام شده تا به‌طور موقت مشكل مردم مرتفع و در اسرع وقت، نسبت به بازسازی اساسی كارهای لازم صورت گیرد.
مدیركل مدیریت بحران استانداری گیلان اضافه كرد: راه ارتباطی در هیچیك از روستاهای استان به‌صورت كامل قطع نشده با این حال، نیروهای امدادی و انتظامی در حال انجام اقدامات تكمیلی برای رفع مشكلات ناشی از وقوع سیلاب در مناطق خسارت‌دیده هستند.
با ورود سامانه سرد و بارش‌زا به گیلان، از اواخر چهارشنبه‌شب هفته گذشته بارش شدید باران موجب آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد در مناطق شهری و روستایی و جاده‌های بین شهری و طغیان رودخانه‌ها در این استان شد.
بارش رحمت الهی باران در دو روز گذشته كه با كاهش محسوس دما همراه بود، اهالی مناطق مختلف استان را به استفاده از وسایل گرمازا مجبور كرد.
هرچند روز جمعه آسمان اكثر مناطق استان نیمه ابری بود، اما طبق اعلام اداره‌كل هواشناسی گیلان؛ بارندگی‌ها از عصر امروز (شنبه) آغاز و احتمال بارش برف پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار