مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای نزدیک شدن و ارتباط برقرار کردن با خدا

همدان (پانا) - امام جمعه فامنین، در جمع معتکفین مسجد علی اکبر (ع) حضور پیدا کرد و ضمن گفتگو با دانش‌آموزان معتکف، نماز‌ جماعت را همراه با آنها اقامه کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای نزدیک شدن و ارتباط برقرار کردن با خدا

فرمانده سپاه فامنین، هادی ربانی ضمن حضور در جمع دانش‌آموزان معتکف، اعتکاف دانش‌آموزی را موجب تعالی روح و ارتقای جایگاه معنوی دانش‌آموزان دانست.

وی تشریح کرد: اعتکاف فرصتی مغتنم برای خودسازی، محاسبه نفس، نماز، تلاوت قرآن، توبه، ذخیره توشه معنوی، نزدیک شدن به خدا و ارتباط گرفتن با اوست.

ربانی افزود: باید اعمالمان قبل از آنکه در پیشگاه خداوند متعال محاسبه و ارزیابی شود، توسط خودمان سنجیده شود.

وی در ادامه گفت: اعتکاف یک نعمت و فرصتی است که انسان از تعلقات دنیوی فاصله بگیرد و با خدای خود ارتباط برقرار کند.

مدیر آموزش و پرورش فامنین، هادی راسخی بعد از گفتگو با دانش‌آموزان عنوان کرد: اعتکاف فرصتی برای برپا داشتن نماز است. نماز انسان را از منکرات دور می‌کند. اگر نماز انسان مورد قبول خداوند قرار گیرد، سایر اعمال نیز مورد پذیرش واقع می‌شود. بنابراین این چند روزی که معتکف شدید با خداوند خود به خوبی سخن بگویید.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای انس با قرآن است، چرا که اصلی‌ترین راهبرد هدایت بشر قرآن است.

راسخی گفت: برای گشایش کارها باید به قرآن متوسل شویم و نباید قرآن در طاقچه خانه هایمان خاک بخورد، بلکه باید در آیات قرآن تدبر کرد. چرا که راه و رسم درست زندگی کردن در تمامی حوزه‌ها و هر آنچه که موجب تکامل انسان می‌شود در آیات قران وجود دارد. باید از این فرصت برای نزدیک شدن به قرآن به بهترین نحو بهره ببرید.

راسخی همچنین ادامه داد: پس از پایان این سه روز باید برخی چیزها در ما ارتقا پیدا کند.

مجتبی حاجیلو مسئول و سرپرست این برنامه گفت: اخلاق، مهمترین و اصلی‌ترین رکن تربیت است. اخلاق اجازه گناه کردن، تهمت زدن، تضییع حقوق دیگران و...را به ما نمی‌دهد و موجب گرفتن دست افتاده، کمک به همسایه، محبت و مودت می‌شود. امروزه بروز برخی از آسیب‌ها و مشکلات و ناملایمتی‌ها ناشی از عدم رعایت اخلاق است. اخلاق اگر در جامعه نهادینه شود، آن جامعه بهشت خواهد شد.

وی اظهار کرد: مقوله‌های بعدی اعتکاف رشد و ارتقا معنوی و مذهبی است.

دانش آموز خبرنگار: محمدسینا نقوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار