مبلغ اعتکاف دانش‌آموزی در بیان روایت پیشرفت؛

افزایش جمعیت دانش‌آموزان در اعتکاف امسال نشانگر عملکرد مفید آموزش و پرورش است

بهارستان دو (پانا) - مبلغ اعتکاف دانش‌آموزی افزایش جمعیت و اشتیاق دانش‌آموزان بهارستان دو را خروجی عملکرد مفیدتر و فراهم‌سازی محیط معنوی سالم برای مراسم اعتکاف خواند.

کد مطلب: ۱۴۴۳۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش جمعیت دانش‌آموزان در اعتکاف امسال نشانگر عملکرد مفید آموزش و پرورش است

امسال اعتکاف دانش‌آموزی در سراسر کشور با جدیت و رونق به‌سزایی در حال برگزاری است و زمینه برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران در ۴۲ مسجد فراهم آمده است؛ در بهارستان دو مساجد امام حسن مجتبی(ع) و امام سجاد(ع) ویژه پسران متوسطه اول و دوم و مسجد حضرت ابوالفضل ویژه دختران شاهد حضور معتکفین بودند.

زهرا امیدی، طلبه و مبلغ مراسمات اعتکاف در روز پایانی اعتکاف خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم گفت: دانش‌آموزان طلایه‌داران پیشرفت و بیمه‌کنندگان ایران آینده هستند و اعتکاف محل تحول و روشنگری برای همه عالم بشریت خصوصا نوجوانان است؛ امروز به نیابت از شهدای دانش‌آموز کرمان دست‌هایتان را بالا ببرید، برای عاقبت بخیری کشورمان دعا کنید چراکه رفیق‌های شهید پشت رفیقشان را خالی نمی‌کنند.

وی مسجد را از حائزاهمیت‌ترین مکان‌های دین اسلام خواند و بیان کرد: موضوعیت مسجد در دین اسلام موضوعیت به‌سزایی دارد، افرادی که چند دهه گذشته مانوس با مسجد بودند به ابن درک رسیده‌اند که در چند دهه گذشته طبق روایات پیامبران و امامان که ما را بسیار به حضور در مسجد سفارش می‌کردند، رفت‌وآمدها و برگزاری مراسمات مذهبی در مساجد رواج بیشتری داشته است.

برکات وجودی مساجد شیعه و سنی، مسلمان و کافر و.. را نمی‌شناسد و همه افراد حاضر در مسجد را شامل می‌شود اما قطعا افرادی که بد چشم بصیرت، معرفت و شناخت بیشتری وارد مساجد، حرم‌ها و... شوند، باران رحمت و برکت این مکان بیشتر از سایر افراد بهره‌مند خواهد شد‌.

وی نوید افزایش علاقه‌مندی سطح اجتماعی مردم را نسبت به شرکت در اعتکاف داد و اذعان کرد: علاقه‌مندان شرکت در مراسم پرفیض اعتکاف افزایش چشم‌گیری داشته و این نشان از بصیرت افزایی مردم کشورمان دارد؛ بخشی از این مشارکت‌ها نتیجه تبلیغات رسانه‌ای و حضوری آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در مدارس و کانال‌های مربوطه دارد و ما خوشحالیم که مسئولانی با بنیه اعتقادی قوی در جامعه خود داریم که امروزه تمام تلاششان را متمرکز جذب دانش‌آموزان به مباحث دینی می‌کنند.

امیدی همچنین خانواده را از مهم‌ترین ستون‌های شکل‌گیری شخصیت افراد دانست و اذعان کرد: بسیاری از نوجوانانی که سعادت حضور در این محفل را نداشته و در تاریکی بدون خودشناسی قرار گرفته‌اند تا به‌حال کسی برایشان از شیرینی خودشناسی و بعد رسیدن به مرحله خداشناسی نگفته است و در این بخش خانواده مقصر گمراهی این نوجوان شده‌اند؛ البته معدود افراد و نوجوانانی هستند که با وجود زندگی در خانواده‌ای مخالف عقاید اسلامی راه خود را پیدا کرده و هدف مشخصی از زندگی کردن دارند.

مبلغ اعتکافات دانش‌آموزی بخشی از مشکلات فرهنگی جامعه را ریشه در انس نداشتن کافی با رساله پیامبر و مساجد برشمرد و اظهار کرد: مساجد محل تهذیب روح هستند و بی‌شک حتی اگر فردی بدون انجام هیچ اعمال مستحبی در مسجد حضور داشته باشد گناهان او بخشیده می‌شود؛ یکی از معضلاتی که موجب مشکلات فرهنگی در سطح جامعه شده است دوری از معنویت است که سلامت روح انسان را نیز به خطر می‌اندازد.

وی همچنین اقدامات اجرایی حین مراسم اعتکاف دانش آموزی را برشمرد و گفت: اجرای برنامه‌های روزهای مراسم اعتکاف مانند نماز جماعت، مناجات هرروز، مراسم میلاد امام‌علی‌(ع)، مراسم برگزاری وفات حضرت‌زینب‌(س)، سخنرانی تخصصی، کرسی آزاداندیشی، رفیق شهیدم، مسابقات قرآن و محفل انس با قرآن، پخش کلیپ، همخوانی و بیان احکام و ایده های خلاق از جمله این موارد به شمار می آید.

این طلبه مبلغ، تشکیل گروه خادمان دانش آموز در حین مراسم همچنین اجرای آیین اختتامیه و بدرقه مراسم و اهدای بسته‌های فرهنگی به معتکف را از دیگر اقدامات اجرایی حین مراسم اعتکاف دانش آموزی دانست.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش تلاش کرده اعتکاف دانش‌آموزی به عنوان یک حرکت تربیتی قلمداد شود و دانش آموزان از این برنامه تربیتی به نحو احسن استفاده کنند؛ خدا را شاکریم که نهادهای برگزار کننده اعتکاف دانش آموزی که شامل بسیج دانش آموزی و بسیج مستضعفین سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد ملی اعتکاف هستند پای کار آمدند؛ موضوع اعتکاف فرصت مغتنمی است که باید هیات‌های مذهبی، مساجد، تشکل‌های دانش آموزی و مدارس از این ظرفیت تربیتی استفاده کنند.

این مبلغ اعتکاف با بیان اینکه مدارسی که اعتکاف را به عنوان نقطه تربیتی و محور شدن در فعالیت های مدرسه، قرار داده‌اند، توسط معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تشویق می شوند، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی، جریان‌های انقلابی و جهادی برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها پیرامون برگزاری اعتکاف دانش آموزی امسال قابل تحسین است و این نهادها فرصت خوبی را برای جذب هرچه بیشتر نوجوانان انقلابی به مسیر موفقیت فراهم ساخته است.

زهرا امیدی در پایان سخنانش خطاب به دانش‌آموز خبرنگار پانا خاطرنشان کرد: جهاد تبیین مقدمه‌ای است برای اصلاح، تحول و مطالبه و هرگاه که من دانش‌آموز خبرنگاران پانای فعالی را چون شما می‌بینم به یاد آیدا قاسمی دانش‌آموز خبرنگار پانای کرمانی می‌افتم که چگونه مظلومانه به شهادت رسید؛ همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند جهاد تبیین یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که میتواند باید اقدام کند، دوربین‌ها را به دست بگیرد میکروفون‌ها را به سوی صحبت‌ها و دغدغه‌های خاموش مردم بگیرد و صدای مردمی شود که نمی‌توانند از عقاید و خواسته‌های‌شان با صدای بلند دفاع کنند.

دانش آموز خبرنگار؛ حنانه کربلایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار