تلفیق تئاتر و انیمیشن در یک نمایش جشنواره تئاتر فجر

حسین نصیری: در نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» تئاتر و پویانمایی را با هم تلفیق کردیم

تهران (پانا) - حسین نصیری کارگردان نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» می‌گوید از آنجا که حرفه اصلی‌اش انیمیشن است، علاقه داشته است روزی بتواند تئاتر و پویانمایی را با هم تلفیق کند..

کد مطلب: ۱۴۴۳۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تلفیق تئاتر و انیمیشن در یک نمایش جشنواره تئاتر فجر

نمایش «مارسی نوزده‌ نود و شیش» در بخش دانشجویی جشنواره 42 تئاتر فجر حضور دارد و روز سه‌شنبه سوم بهمن در سالن استاد جعفر والی در مجموعه تئاتر محراب روی صحنه رفت. این اثر که فضایی کمدی دارد، درباره دو دزد است که از طریق دو سازمان مختلف، برای دزدیدن یک الماس استخدام شده‌اند.

حسین نصیری در گفت‌وگو با پانا درباره «مارسی نوزده نود و شیش» گفت: «من فضاهای رئال، درام و تراژدی را امتحان کرده بودم و در این اثر می‌خواستم به فضایی متفاوت مانند کمدی وارد شوم، چراکه از نظر من این‌روزها برای مردم، سرگرم شدن اهمیت بیشتری دارد.»

نصیری با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی او، انتخاب سبک این نمایش بود، ادامه داد: «در ابتدا تلاش کردیم رویکردی رئال را در پیش بگیریم اما به تدریج متوجه کاستی‌ها شدیم و تصمیم گرفتیم از فضای پویانمایی نیز استفاده کنیم. حرفه اصلی من انیمیشن است و علاقه داشتم روزی بتوانم تئاتر و این رشته را با هم تلفیق کنم.»

این کارگردان درباره اضافه شدن بخش دانشجویی به جشنواره فجر هم گفت: «یکی از اتفاق‌های مهم جشنواره امسال، حضور بخش دانشجویی است، چراکه به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا بتوانند قابلبیت‌های خود را عرضه کنند و در فضای رقابتی با یکدیگر قرار بگیرند. یکی از راهکارهای حمایت از افراد برگزیده، می‌تواند تسهیل روند اجرای عمومی آثارشان باشد.»

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار