معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اسلامشهر خبر داد:

شناسایی 1239 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اسلامشهر از شناسایی 1239 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل از مهر سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 1239 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در اسلامشهر

در جریان برگزاری دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش اسلامشهر، سید مهدی موسوی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اسلامشهر در سخنانی با اشاره به وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: طرح دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با عنوان شهید علی محمودوند از شهدای هشت سال دفاع مقدس، در آموزش و پرورش اسلامشهر در حال اجراست و طبق ارزیابی‌های انجام شده، مهمترین عواملی که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشت ندارند، شامل مواردی از جمله، جذب در بازار کار، بیماری، فقر مالی و... است.

وی بیان کرد: با توجه به موارد مذکور تاکنون 1239 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل با مراجعه به در منازل آنها شناسایی و به مدارس بزرگسالان، ایثارگران و از راه دور معرفی شدند و در ردیف اولین مناطق سطح کشور در زمینه اجرای این طرح هستیم.

در ادامه، حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر نیز افزود: مجموعه مدیریت، کادر اداری و فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با برخورداری یکصد هزار دانش‌آموز مشغول خدمت به آنان هستند و با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های آموزش و پرورش اسلامشهر می‌بایست کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها همکاری لازم را با آنان داشته باشند.

اکبر قنبری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، به دستاوردهای خوب عمرانی، پرورشی و آموزشی مجموعه دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان اسلامشهر اشاره کرد.

سپس یاسرابوترابی کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش اسلامشهر هم در رابطه با طرح نماد (نظام مراقبت از دانش‌آموزان) مطالبی را ارائه کرد و گفت: این طرح در ۲۴۰ واحد آموزشی آموزش و پرورش اسلامشهر اجرا شده و مهم‌ترین مبحث آن خط تلفن" الوکمک "یا همان ۱۵۷۰ است که با همکاری دستگاه‌های مختلف می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی در منطقه جلوگیری کرد.

در بخش دیگری از این جلسه، حمید حمیدی، کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با برگزاری ۲۳۵ یادواره طرح لاله‌های روشن با محوریت از بصیرت تا شهادت خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۷شهید دانش‌آموز و معلم شناخته شدند که می‌بایست با برگزاری یادواره‌هایی در مدارس شهرستان یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

شایان ذکر است، در این جلسه در رابطه با احداث یک مرکز ورزشی باستانی در شهرستان اسلامشهر بحث و تبادل نظر انجام شد و از خیرین مدرسه‌ساز و دانش‌آموزان نخبه علمی آموزش و پرورش تقدیر شد.

خبرنگار: ساسان حق‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار