مدیر امام‌زاده بی‌بی سکینه صفادشت:

امام جواد(ع) شخصیتی بی‌نظیر و جامع کمالات و فضایل علمی و اخلاقی است

ملارد (پانا) - مدیر امام‌زاده بی‌بی‌سکینه صفادشت امام جواد(ع) را شخصیتی بی‌نظیر و جامع کمالات و فضایل علمی و اخلاقی دانست که دوست و دشمن را تحت تأثیر قرار می‌داد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
امام جواد(ع) شخصیتی بی‌نظیر و جامع کمالات و فضایل علمی و اخلاقی است

حسین رحمانی، مدیر امامزاده بی‌بی‌سکینه صفادشت، در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «محمدبن علی‌ بن‌ موسی مشهور به امام محمدتقی(ع) امام نهم شیعیان در ۱۰ رجب ۱۹۵ هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود. نام پدر ایشان علی بن موسی بن جعفر امام رضا(ع) و نام مادرشان سبیکه نام داشت. کنیه ایشان ابوجعفر و ابوعلی بود ولی بیشتر به ابوجعفر ثانی مشهور بودند.»

وی بیان کرد: «وقتی این امام بزرگوار به دنیا آمد، امام رضا علیه‌السلام درباره ایشان فرمود خداوند فرزندی به من عطا کرد که همچون موسی بن عمران، دریاها را می‌شکافد و مثل عیسی بن مریم مادرش، مقدس و او را طاهر گردانیده، زیرا که امام جواد علیه السلام امام بزرگواری است.»

وی در ادامه افزود: «دارایی علمی، از ویژگیهای تأثیرگذار بر پویایی، تعالی، قدرت و آراستگی حضرت امام جواد(ع) است. او با آراسته شدن به زیور علم، آمادگی رویارویی با شرایط اجتماعی و توانمندی حل مسائل‌ و مشکلات پیچیده جامعه را داراست و از این روست که علم حضرت در جهت بیان حقانیت اندیشه‌های شیعی قرار می‌گیرد. حضرت امام جواد(ع) در زمان بروز شبهات و دشمنی برای تضعیف جایگاه رفیع شیعه با شمشیر علم خود، از دین محافظت می‌کرد.»

رحمانی عنوان کرد: «دریای فضایل امام جواد علیه السلام بی‌کرانه است او برگزیده خداوند، قرآن ناطق، حقیقت مجسّم و هدایتگر توحید است امام جواد علیه السلام در دوران کوتاه امامت خود با کردار و گفتار خود معارف ناب را بر جان تشنه مؤمنان جاری می‌ساخت. خداوند به امام رضا فرزندی عطا کرد که مایه فخر زمین و آسمان است.»

مدیر امام‌زاده بی‌بی سکینه صفادشت تصریح کرد: «زینتِ بخشندگان امام جواد(ع) می‌آید تا زمین مدینه یک بار دیگر مولودی دیگر از نسل هابیل را به شادباش بنشیند. می‌آید تا چشمان آسمان را به روشنی سیمایش روشن شود و لاهوتیان را در شادی میلاد خویش فرو برد کبوتر دل در هوای طواف گنبد نورانی کاظمین پر می‌گشاید تا همراه با فرشتگان الهی، حرم مطهرش را با بال‌های خود غبار بروبد و دیده را به ضریح او روشن سازد در زاد روز مولود مبارک رجب، با یک آسمان نیاز از یگانه بی‌همتا می‌خواهیم در دریای بیکران بخشش جوادالائمه غرقمان سازد و در زمره شیفتگان واقعی او قرارمان دهد.»

رحمانی تشریح کرد: «امام جواد در کمترین سن، بیشترین نقش‌آفرینی را در جهت برملا کردن حیله‌ها و ریاکاری به اسلام‌نمایی بنی‌عباس نقش داشتند و به عبارت دیگر امام جواد در باطل کردن قدرت ریاکارانه دشمنان نقش مهمی را ایفا کردند، بنابراین وجود امام بزرگوار، برای دشمن در سن جوانی قابل تحمل نبود و او را در جوانی به شهادت رساندند.»

حسین رحمانی، در پایان خاطر نشان کرد: «من از زبان خود و از دل همه زائران آستان مقدس امامزاده بی‌بی‌سکینه سلام الله علیها عرض ارادت و اخلاص و ایمان خودمان را به آستان آن دو امام همام، عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال ما را به معرفت حق ایشان برساند و بهره‌های وافی و کافی را از معرفت ایشان در زندگی دنیا نصیبمان کند و ما را سعادتمند و در عقبی و محشر با ایشان محشور شویم.»

دانش‌آموز خبرنگار: رقیه ابوذری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار