مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان تاکید کرد:

عامل انگیز‌ه‌ و محرک دانش‌آموزان، دبیران هستند

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک بهارستان در جلسه هم‌اندیشی سر‌گروه‌های آموزشی متوسطه عامل‌ انگیزه دانش‌آموزان و محرکه آن‌ها در راستای رسیدن به موفقیت را دبیران دانست. 

کد مطلب: ۱۴۴۲۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
عامل انگیز‌ه‌ و محرک دانش‌آموزان، دبیران هستند

جلسه هم‌اندیشی سرگروه‌های آموزشی متوسطه با حضور آیت اصلانی مدیر آموزش‌ و پرورش، فروغ شعبانی معاون آموزش متوسطه و زهرا صادقی کارشناس گرو‌ههای آموزشی متوسطه ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهم پور برگزار شد.

آیت اصلانی مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک بهارستان در خصوص عامل انگیزه دانش‌آموزان بیان کرد: دانش‌آموزان هرآنچه با انگیزه درونی خود و امید به زندگی در راستای موفقیت خود عمل می‌کنند؛ اما شایسته است در کنار گام‌هایشان دبیری با انگیزه و محرکه‌ای برای تحرک دانش‌آموز در حالت نومیدی، همراهی داشته ‌باشد لذا وجود انسانی پر از انگیزه در مسیر آموختن علم، شیرینی را به درس می‌بخشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی گرو‌های آموزشی تشریح کرد: می‌بایستی با توجه به برنامه‌ای منسجم و استوار و سازماندهی دقیق گروههای آموزشی به کارایی‌های خواسته شده و محقق شدن اهداف طبقه‌‌بندی شده دست‌ یافت و تحقق این خواسته‌ها و اهداف با همکاری دبیران که ویژگی‌هایی همچون وا داشتن دانش‌آموز برای رسیدن به جواب سوال خود و تبدیل توانایی‌های دانش‌آموز به عمل دارا می‌باشد.

در ادامه فروغ شعبانی معاون آموزشی متوسطه در مورد نقش اساسی سرگروه‌ها در نظارت تاکید کرد : سرگر‌و‌ه‌های آموزشی نقش اساسی و بسیار مهمی در نظارت بر عملکرد همکاران آموزشی و غیر آموزشی در چگونگی تدریس و انجام وظایف خود و نظرات دیگران داشته باشند و همچنین می‌بایستی سرگروه‌های آموزشی، اسیب‌ها و نواقص نمرات دا‌نش‌آموزان را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آنان اقدام کنند.

در پایان جلسه زهرا صادقی کارشناس گرو‌های آموزشی متوسطه ضمن اشاره به توانایی گروه‌های آموزشی اذعان کرد: گرو‌ه‌های آموزشی، مغز سازمان شناخته می‌شوند و مقبولیت اجتماعی و مشروعیت علمی یکی از ویژگی‌های اعضای گرو‌ه‌های آموزشی می‌باشد؛ گروه‌های آموزشی یکی از ارکان آموزش پرورش است که باید طبق برنامه عملیاتی استان برنامه‌ریزی کنند و فعالیت‌های خود را همگام با آنان پیش ببرند .

خبرنگار دانش‌آموز‌: النا چالیشگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار