کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

در هوای پاک، می‌بایست ورزش‌های هوازی مورد توجه قرار گیرد

شهرری یک (پانا) - کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، ورزش‌های هوازی را مناسب برای روزهایی با هوای پاک دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
در هوای پاک، می‌بایست ورزش‌های هوازی مورد توجه قرار گیرد

سید علی‌اصغر قادری، کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در حاشیه مسابقات دارت و تیراندازی ضمن تسلیت حادثه تروریستی شهرستان سراوان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ۲۶ دی ماه تا ۲ بهمن هفته هوای پاک است که امسال این هفته مصادف با کاهش آلاینده‌های هوا بوده و هوا در سطح قابل قبول قرار دارد و پس از دو هفته آلودگی هوا، زنگ ورزش مدارس ناحیه یک شهرری علی‌الخصوص خاورشهر و قیامدشت در هوای آزاد برگزار شده‌است و با توجه به اینکه ورزش در فضایی بسته با محدودیت‌هایی روبه‌رو است؛ این محدودیت‌ها در فضای باز کاهش می‌یابد و ورزش‌های متنوع‌تری را می‌توان اجرا کرد.

وی در ادامه افزود: برخی فعالیت‌های ورزشی با افزایش دم و بازدم، حجم ریه‌ها را زیادتر می‌کنند و در روزهای آلودگی هوا نبایست این فعالیت‌ها را در هوای باز انجام داد، چرا که حجم زیادی آلاینده وارد ریه می‌شود، اما در روزهایی که کیفیت هوا قابل قبول است می‌توان با فعالیت‌هایی مثل پلانک، شنا روی زمین و پیاده‌روی، سلامت ریه‌ها را افزایش داد.

کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری دررابطه با ورزش‌هایی که سلامت ریه را افزایش می‌دهند، بیان کرد: در این روزها ورزش‌های هوازی بخصوص فوتبال و طناب‌زنی و بدمینتون هم مورد انتظار است و معلمان با توجه به برنامه آموزشی خود می‌توانند این ورزش‌ها را هم در برنامه خود بگنجانند؛ طنا‌ب‌زنی از جمله فعالیت‌های ورزشی کم هزینه است که عضلات قلب را تقویت می‌کند و به مفاصل هم فشار کمتری نسبت به سایر فعالیت‌ها وارد می‌کند و برای دانش‌آموزان و نوجوانان که در سم بلوغ هستند؛ بسیار کارساز است.

این مقام مسئول در ادامه ضمن خوش‌آمد گویی به همکاران حاضر در مسابقه دارت و تیراندازی تصریح کرد: ورزش دارت برای کارمندان ورزشی مفید است و به جهت تأثیرات فراوانی که برروی عملکرد مغز دارد؛ به کارمندان توصیه می‌شود در صورت فراهم بودن شرایط؛ این ورزش را دنبال کنند؛ چرا که به تمرکز حواس، افزایش قدرت محاسبه و افزایش آرامش کمک می‌کند؛ ورزش تیراندازی هم تأثیر چشمگیری در کاهش اضطراب دارد؛ به همین جهت این ورزش‌ها به افراد شاغل توصیه می‌شود.

قادری در پایان عنوان کرد: در بحث انتخاب ورزش مناسب برای هر فرد، سن و قد و معیارهای دیگری مورد توجه است و در شرایط فعلی آلوده یا پاک بودن هوا را هم باید در نظر داشت؛ به همین علت است که به دانش‌آموزان تعدادی فعالیت بدنی و ورزش خاص ارائه می‌شود. برگزاری مسابقات ورزشی برای کارکنان ادارات آن هم در این ایام که هوا سالم است، اتفاقی مثبت است که باعث نشاط و سرزندگی کارکنان می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: حنانه ولیانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار