ایران ۴ - ۱ فلسطین؛

خط و نشان یوزهای ایرانی برای قدرت‌های‌ آسیا‌

فنونی‌زاده: گل‌های ایران مقابل فلسطین بر پایه خلاقیت فردی بازیکنان زده شد/ نباید به این بازی مغرور شویم

تهران (پانا) - تیم ملی فوتبال ایران در نخستین گام خود در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در مقابل فلسطین جشنواره گل به راه انداخت.

کد مطلب: ۱۴۴۰۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
خط و نشان یوزهای ایرانی برای قدرت‌های‌ آسیا‌

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین گام خود در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، مقابل فلسطین جشنواره گل به راه انداخت. کریم انصاری‌فر نام ایران را در تالار رکورد‌زنی تیم‌ها در ادوار جام ملت‌های آسیا ثبت کرد.

سردار آزمون و مهدی طارمی، با گلزنی در دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین، از دور، توپ طلای جام ملت‌های آسیا را لمس کردند و برای شکار آن دور‌خیز کرده‌اند. آزمون و طارمی دو لژیونر فوتبال ایران در این رویداد مهم قاره کهن، از طرفی هم قدم به قدم می‌خواهند خود را به رکورد شهریار فوتبال ایران نزدیک کنند.

مروری بر حواشی این دیدار:

بازی با یک دقیقه سکوت، به احترام شهدای فلسطین در حوادث اخیر آغاز شد. بخشی از هواداران دو تیم در محوطه بیرون ورزشگاه مشغول تشویق کردن تیم‌های خود بودند. شجاع خلیل‌زاده پس از باز کردن دروازه فلسطین خوشحالی نکرد.

یک اتفاق هنری هم در این دیدار اتفاق افتاد که پس از گل شجاع مقابل فلسطین، آهنگ سالار عقیلی برای ایران در استادیوم پخش شد. سید مجید حسینی در این دیدار جایگزین شجاع خلیل‌زاده مصدوم شد.

تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از جام ملت‌های آسیا، روی نیمکت هم بازیکنان خوبی در پست‌های مختلف دارد و به اصطلاح تیم ملی فوتبال ایران با دو روح در یک پیکر وارد آوردگاه جام ملت‌های آسیا شده است.

‌تنور رقابت بر سر شکستن رکورد ۱۸ گل زده شهریار فوتبال ایران علی دایی در ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا، داغ است و امثال مهدی طارمی و سردار آزمون، افتخار شکست رکورد علی دایی را هدف‌گذاری کردند. ولی در این راه کار سختی پیش رو دارند.

با خطایی که بازیکن شماره ۲ فلسطین بر روی سردار آزمون در دقیقه ۸۰ انجام داد، بیشک دل امیر قلعه نویی به لرزه درآمد. بازیکنان فلسطین با انجام یک بازی فیزیکی خطاهای زیادی در این بازی داشتند و این مدل بازی مورد انتقاد سرمربی تیم ملی ایران قرار گرفت.

شکستن رکورد شهریار فوتبال ایران سخت است

مرتضی فنونی‌زاده پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با پانا، بعد از نخستین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین در جام ملت‌های آسیا ۲٠۳۳، اظهار کرد: متأسفانه، با توجه به پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال ایران در مقابل فلسطین، با این مدل بازی ایران در مقابل تیم درجه ۲، ۳ آسیا مثل امارات با مشکل مواجه خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: دو هافبک دفاعی تیم ملی فوتبال ایران، سامان قدوس و سعید عزت اللهی در نیمه اول این دیدار محو بودند.

فنونی‌زاده تأکید کرد: گل‌های تیم ملی فوتبال ایران به فلسطین از روی خلاقیت خود بازیکن به ثمر رسید و چندان تاکتیکی نبود. متأسفانه با وجود جشنواره گلی که در گام اول مسابقات جام ملت‌های آسیا مقابل فلسطین داشتیم بازی خوبی ارائه نکردیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان بیان کرد: فکر می‌کنم با وجود بازیکنانی همچون محبی و مهدی ترابی و حضور سردار آزمون در بازی‌های آینده، فرصت بازی، تا پایان بازی‌های گروهی و حتی در مرحله حذفی برای وارد مستطیل سبز جام ملت‌های آسیا به برخی از بازیکنان تیم ملی فراهم نخواهد شد.

فنونی‌زاده با اشاره به اینکه چون با اضافه شدن سردار آزمون مهدی طارمی یک خط عقب‌تر بازی خواهد کرد، تصریح کرد: در نهایت به سه چهار نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بازی کمتر خواهد رسید.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با تأکید براینکه ترکیب تیم ملی فوتبال ایران ۵۰ درصد از بازیکنان با تجربه تشکیل دادند، اضافه کرد: گل‌های به ثمر رسیده در این دیدار، از روی اشتباهات خط دفاعی فلسطین زده شد و نباید به این بازی مغرور شویم.

فنونی‌زاده در واکنش به شکسته شدن رکورد گلزنی علی دایی در این مسابقات، گفت: امیدواریم امثال مهدی طارمی و سردار آزمون، بتوانند به این افتخار بزرگ دست پیدا کنند، زیرا رقبای جدی از تیم‌های قطر و کره جنوبی دارند که دنبال رکورد علی دایی هستند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: امیدواریم بازیکنی بتواند در این مسابقات رکورد گل زنی علی دایی را بشکند، که لیاقت آن را داشته باشد.

فنونی‌زاده اظهار داشت: بسته‌ای که ارائه کرد مدل بازی تیم ملی فوتبال ایران، را هم خراب کرد و امیدواریم در بازی‌های آینده، شاهد بازی تکنیکی‌تری از سوی فوتبالیست‌های ایران در جام ملت‌های آسیا باشیم.

پس از پایان این دیدار سامان قدوس به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. هافبک تیم ملی ایران در این دیدار موفق شد ۲ بار پاس گل بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار