کاهش مرگ‌و‌میر کودکان زیر ۵ سال با ارائه مراقبت‌های سلامت

تهران (پانا) - نشست تخصصی بررسی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال بر اثر سوانح و حوادث در دبیرخانه شورای عالی سلامت با حضور رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش مرگ‌و‌میر کودکان زیر ۵ سال با ارائه مراقبت‌های سلامت

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت‌ از وبدا،‌ محمد اسماعیل مطلق گفت: مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال به عنوان یک شاخص توسعه ملی و بین المللی محسوب می شود و در ایران با ارائه مراقبت های سلامت کودکان در شبکه های بهداشتی درمانی کشور مرگ و میرکودکان از حدود ۱۵۰ در هزار تولد زنده به حدود ۱۵در هزار تولد زنده در کودکان زیر ۵ سال در سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

‌وی اظهار داشت: در حال حاضر دومین علت مرگ کودکان زیر ۵ سال مربوط به سوانح و حوادث بویژه غرق شدگی و حوادث ناشی از حمل و نقل می باشد. در زمینه غرق شدگی نکته قابل تامل این است که حدود ۵۰ درصد غرق شدگی کودکان در محل هایی مثل استخرهای کشاورزی، کانال های آب هوتک ها، سدها و استخرهای شنا اتفاق می افتد.

مطلق تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی ذیربط باید برنامه های هدفمند و اجرایی خود را برای ایجاد زیرساخت و اصول ایمنی و تدوین استاندارد های خدمات برای کنترل و کاهش مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال بدلیل حوادث غرق شدگی را به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه دهند. هم چنین بررسی و بازنگری قوانین موجود در صورت نیاز در کنار فرهنگ سازی و آموزش به خانواده ها و خودمراقبتی باید انجام شود.

وی در پایان گفت: دبیرخانه با تشکیل کارگروه تخصصی، وظایف و تکالیف دستگاههای اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را تا حصول نتیجه پیگیری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار