عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با پانا:

مهم‌ترین هدف طرح رتبه‌بندی افزایش حقوق فرهنگیان بود

تهران(پانا)-عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد در ابتدا مهم‌ترین هدف طرح رتبه‌بندی افزایش حقوق فرهنگیان بود. یکی دیگر از اهداف مهم این طرح این بود که فرهنگیان ضمن خدمت، آموزش‌های لازم را ببیند و با کسب‌کردن سابقه و سواد بیشتر رتبه‌بندی شوند بنابراین باید حقوق معلمانی که ده سال سابقه دارد با معلم مبتدی متفاوت باشد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین هدف طرح رتبه‌بندی افزایش حقوق فرهنگیان بود

الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با پانا درباره هدف اولیه طرح رتبه‌بندی معلمان و ارتباط آن با معیشت، اظهار کرد: «هدف طرح رتبه‌بندی معلمان این بود که طی مراحلی حقوق فرهنگیان را افزایش دهد. قرار بود این افزایش حقوق طی مراحلی و با توجه به آیتم‌های مختلف از جمله سابقه، مدرک و کیفیت کار که با ارزش‌یابی مشخص می‌شود، صورت گیرد.»

قبل از رتبه‌بندی حقوق معلمان نسبت به بقیه کارمندان پایین‌تر بود

وی ادامه داد: «حقوق معلمان نسبت به بقیه کارمندان پایین‌تر بود. البته هدف اولیه این طرح، کمی کمرنگ شد ولی امید است که این طرح به دور از حاشیه در آینده نزدیک شامل همه فرهنگیان شود.»

این کارشناس تاکید کرد: «معلمان و کارکنان آموزش و پرورش باید انگیزه لازم جهت ارائه خدمت را داشته باشند. در مقایسه با بسیاری از ارگان‌ها همچنان حقوق فرهنگیان پایین‌‌تر است. فرهنگیان باید با تامین مالی کافی انگیزه لازم جهت ادامه تحصیل و ارتقای مدارک خود برای آموزش بهتر و کیفیت مناسب‌تر داشته باشند.»

دهقانی گفت: «یکی دیگر از اهداف مهم این طرح این بود که فرهنگیان ضمن خدمت، آموزش‌های لازم را ببیند و با کسب‌کردن سابقه و سواد بیشتر رتبه‌بندی شوند. باید حقوق شخصی که ده سال سابقه دارد با شخص مبتدی متفاوت باشد.»

وی افزود: «متاسفانه تورم در کشور توان خرید فرهنگان را به شدت کاهش داده است. این افزایش حقوق باید برای فرهنگیان شاغل و هم بازنشستگان صورت گیرد. باید این رتبه‌بندی در حقوق آن‌ها اعمال شود.»

دولت باید افزایش حقوق فرهنگیان را با سایر وزارت خانه‌ها هماهنگ کند

این کارشناس بیان کرد: «وزارت آموزش و پرورش یک وزارت‌خانه زیربنایی است و صرفا به ارائه خدمات نمی‌پردازد در نتیجه مسئولین و دولت باید توجه لازم را داشته و اهتمام لازم را در زمینه افزایش حقوق فرهنگیان داشته باشند. سایر وزارت‌خانه افزایش حقوق را از محل درآمدهای خود به حقوق کارمندان اضافه می‌کنند. آموزش و پرورش در قبال خدماتی که ارائه می‌کند، درآمدی ندارد و این موضوعی است که دولت باید به آن توجه کند.»

دهقانی خاطر نشان کرد: «دولت باید افزایش حقوق فرهنگیان را با سایر وزارت خانه‌ها هماهنگ کند تا قدرت خرید و کرامت فرهنگان حفظ شود و حداقل ها را در زندگی خود داشته باشند. در طرح رتبه‌بندی هدف اولیه ارتقای معیشت بود و در کنار این آیتم‌های دیگری همچون دانش‌افزایی فرهنگیان، و ارتقای کیفیت خدمات برای پرورش دانش‌اموزان نمونه از اهداف این طرح بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار