جزییات پیشنهادات مجلس برای ارتقای جایگاه سرایداران مدارس

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مصوبه پیشنهادی کمیسیون آموزش مبنی بر ارتقای جایگاه، حقوق و مزایای نیروهای خدمتگزار و سرایدار در مدارس خبر داد و گفت بر این اساس این نیروهای تأثیرگذار در مدارس، با گذراندن دوره‌ای آموزشی می‌توانند مشمول افزایش حقوق، مزایا و جایگاه شوند.

کد مطلب: ۱۴۴۰۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جزییات پیشنهادات مجلس برای ارتقای جایگاه سرایداران مدارس

به گزارش خانه ملت، مهدی اسماعیلی با اشاره به نقش و جایگاه نیروهای خدمتگزار و سرایدار در مدارس، عنوان کرد: یکی از ارکان مهم در مدارس، «مدرسه یاران» هستند که در بودجه 1403 برای ارتقای شأن و منزلت آن‌ها از طرف کمیسیون آموزش پیشنهاداتی ارائه شده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مدرسه یاران که عنوان جدید نیروهای خدمتگزار و سرایدار در مدارس است، با گذراندن دوره‌ای می‌‎‌توانند مشمول افزایش حقوق شوند.

وی با بیان اینکه همه ارکان مدرسه باید در کنار یکدیگر رشد کنند، اضافه کرد: کمیسیون آموزش در جریان برنامه هفتم توسعه و بودجه 1403 چنین پیگیری را داشته است تا این نیروهای خدوم و تأثیرگذار در مدارس با گذراندن دوره ای آموزشی مشمول ارتقای جایگاه و حقوق شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یادآور شد: امیدواریم با موافقت کمیسیون تلفیق، صحن علنی و تأیید شورای نگهبان امکان اجرای این پیشنهاد فراهم شود. بر اساس این مصوبه فوق‌العاده ویژه 35 درصد برای خدمتگزاران مدارس از حداقل حقوق دریافتی کارکنان دولت و 50 درصد برای سرایداران منظور خواهد شد که امیدواریم این مصوبه مراحل قانونی خود را طی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار