سرپرست فرماندار ملارد:

فرهنگ سازی، عامل اصلی مدیریت مصرف آب است

ملارد (پانا) - سرپرست فرماندار ملارد، آگاهی دادن و فرهنگ‌سازی را عامل اصلی مدیریت مصرف آب دانست که برای حفاظت از آب باید در جامعه انجام داد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سازی، عامل اصلی مدیریت مصرف آب است

امین اسدی، سرپرست فرماندار شهرستان‌ ملارد، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب، بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی برای فرهنگ‌سازی در حوزه اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی تأکید و خاطر نشان کرد: آگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، در تحقق اهداف مدیریت مصرف بسیار تأثیرگذار است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: آگاه سازی شهروندان در خصوص کمبود منابع آبی، فرهنگ سازی و ترویج صرفه جویی در مصرف آب، آموزش شیوه‌های درست مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آب از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که بیش از گذشته باید به آن پرداخته شود. نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب، در مدارس با آموزش امکان‌پذیر است بنابراین باید در مهدکودک‌ها و مدارس این شهرستان، محدودیت منابع آب و روش‌های مصرف درست را به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم.

سرپرست فرماندار ملارد، تأکید بر آموزش مصرف بهینه آب به گروه‌های هدف تصریح کرد: ایجاد مهارت‌ برای ابداع روش‌های مدیریت مصرف و حفاظت از منابع آب و ایجاد حس مسئولیت در برابر آیندگان، می‌تواند از اهداف آموزشی باشد. آب یک کالای اساسی در حیات انسان است و لازم است با فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها به عنوان ابزار ارتباطی با همه اقشار، استفاده صحیح از این مایه حیاتی را در جامعه نهادینه کنیم.

اسدی، با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بارش‌ها در سال آبی جاری و ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی در تمامی حوزه‌ها عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و خانگی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد. اقداماتی مانند شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز، اصلاح و تعدیل آب استحصالی چاه‌ها در زمان تمدید پروانه و نصب اجرای کنتورهای هوشمند ارائه شود.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار